Perşembe, Mart 12, 2015

İş güç yorgunluk.

Bir kaç gündür günler daha verimli ve tatmin edici geçiyor. Bütün Şubat ayı boyunca sürünen işlerin bir ucundan yapmaya başladım. Kolaylamak için işleri listelemiş ve gruplandırmıştım. Fakat onlar bana ben onlara bakadurduk. Üç gün önce bütün öbür işleri erteleyip iki saatimi sadece ev işlerine ayırmaya karar verdim. Ve haftanın geri kalanında hep günün iki saatini ev işlerine ayıracaktım.

Bugün üçüncü gün ve araya daha öncelikli işler girdi. Fakat iki saat olmasa da gene de biraz o listedeki işlere el atabildim. Ve üç şey anladım. 

Birincisi, işleri bir türlü yetiştiremememin ve sürekli bir koşturmaca yaşamamın altında yatan en büyük sebep: yapılacak işin süresini hep olduğundan daha kısa hesaplamak. Kağıt üstünde 15 bilemedin 25 dakika sürer sanıyorum. Pratikte (kronometre çalıştırdım): bir saate yakın sürdü. Altı yere telefon edip hepsinden basit bir belge istemek neden o kadar uzun sürüyor? Çünkü beni tanımıyorlar, ben de onları tanımıyorum, konuyu bilmiyorlar ve belgeyi nasıl ulaştırabileceklerini konuşmak benim sandığım gibi toplamda bir dakika sürmüyor. Her bir konuşma ortalama yedi dakika sürse zaten kafadan 40 dakikayı aşıyor. Bir de üstüne beklenmedik durumlar da araya girdi mi al sana su içinde bir saat. 

İkincisi, ben bir robot değilim. Bir işten diğerine bir saniyede geçemiyorum. Arada dinlenmek gerekiyor. Kafayı bir işten alıp diğerine vermek gerekiyor ve ben bu geçiş zamanını da hesaba katmıyorum. 

Üçüncüsü daha farklı bir sebep. Ev işleri olarak farklı kategorilere bölüp listelediğim işleri yanlış bölmüşüm. Ütü masasının üstü diye yazdığım iş, hurçları da kapsıyor. Çünkü oradan çıkanların bir kısmı hurçlara yerleşecek. Oysa hurçlar için ayrı bir gün ayırmayı düşünüyordum. Hurçları açınca bu sefer dolap düzeni işine de başlamış oluyorum. Bilsem bu üçünü gruplardım. Ve aynı işin bölümleri olarak düşünür öyle girişirdim. Bir de yapıyorum yapıyorum aslında ortada bir iş yapılmamış gibi duruyor. Çünkü onca katlama düzenleme ve taşımadan sonra ütü masasının üstü gene dolu. Bu sefer hurçtan çıkan ve ütülenmeyi bekleyen gömlekler, ve ayırdığım başka kıyafetlerle. Yatmadan da yatağın üstündekileri koyacak bir yer bulmam lazım. Kadınlar bu işleri nasıl organize ediyor? Ve enerjileri nasıl yetiyor?

*   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *

Satrançta oyun sonlarına bakmaya başladım. Lucena ve Philidor'u öğrendim. En son iki şah tek piyon'da kaldım. Bunu bilmeden nereye gidiyormuşum acaba? Aslında oyun sonlarını bir öğrensem rahat elli puan artar seviyem. Çünkü 1300'de oyun ortasında, taş ve bazen pozisyon üstünlüğü elde edebiliyordum. Demek ki oyun sonum oyun ortama göre geri kalmış. 

*   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   

Dün akşam İmitation Game'i izledim. Çok beğendim. Abimler önermişti. İkinci dünya savaşı sırasında, İngiliz'ler Alman'ların haberleşme şifresini kırmaya çalışıyor. İngiltere'de ordunun görevlendirdiği bir dahi bu şifreyi kıracak makineyi tasarlamaya çalışıyor. Gerçek bir hikayeden alınmış. 

*   *   *    *   *   *   *   *   *   *   *   *   *

Yarın da gücüm yeterse kısır ve dondurma yapayım diyorum. Ah. Bu arada şahane bir şey keşfettim pinterest'te. "Diy menu planner" diye aratıyorum dünyanın dört köşesinde ev kadınları haftalık/aylık menü planlarını hangi yöntemle oluşturmuşlar, resimli örnek. Bunlara baka baka kendiminkini oluşturmak istiyorum. Biraz oradan biraz buradan fikirleri aşırıp. Bunun için yeni pano açtım.

*   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *

Safir'in kazağı da bitti sayılır. Parçaları dikmesi kaldı. Bir de yakasını biraz çalışmam lazım. Bitince resmini koyayım. 

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *

Sabah yoga yaptım. 
O yüzden günüm daha güzel geçti. 

Şu an nasıl yorgunum anlatamam. Kimse ev kadınlığını hor görmesin valla. Daha da sadece kendime bakıyorum. 

2 yorum :

  1. 1,5 aydır yoga yapmıyorum :( Ondan mı sıkıntılıyım ben de.. Dur bugün tekrar başlayacağım, katır kutur oldu heryerim.. Bir de evişleri hiç deme, bahar temizliği yaklaşıyor, camlar silinecek, balkonlar hazırlanacak, dipköşe temizlik yapılacak ya düşünmek bile istemiyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aaaaaa bu kaybolan kaçıncı yorum yeter artık.
      diyordum ki ben de yaklaşık aynı tarihten bu yana, hatta daha fazla, sporu aksattım. Bir de diyordum ki benimki galiba seneye yayılmış bahar temizliği.

      Sil