Perşembe, Şubat 26, 2015

Kendime bir mutluluk masalı.

Dün gece çok keyifsizdim blog. Kafam hiçbir entelektüel etkinlik kaldıracak halde değildi. Hiçbir uyaran istemedim. Hatta en hafifinden meditasyon müziği ve hatta tütsü kokusu bile. Tepemdeki seyyar ışığı da söndürdüm. Ne yazıp açılmak, ne düşünüp bulmak. Hiçbir şey. Öylece koltuğa büzüldüm. Zamanın kendi kendine geçmesini bekledim.

Sonra saat gece yarısına gelince yatağa yattım. Bütün kaslarım kasılmıştı. Gözlerimi kapattım ve o mucizevi soruyu sordum kendime, uykuya dalmak ve daha güzel bir güne uyanmak için.

"Şu an mutlu olmam için ne gerekli?" 

Lambadan cin çıktı diyelim, ne dilerdim? O kadar etkili bir soru ki bu. Kaç kere hayatımı kurtardı. Dileğimi düşünürken kaslarım saniyesinde gevşedi. Yüzüme hafif bir tebessüm yerleşti. Her zaman işe yarıyor. "Beni mutsuz eden ne" diye sorma yalnız. İkisi farklı. Aynı kapıya çıkıyormuş gibi oysa, öyle değil mi? Bak, bir birini sor kendine, sonra vücudunun tepkisine kulak kabart, bir de ötekini. Hemen ne kadar farklı olduklarını anlarsın. Neden farklı ben söyliyim. "Beni mutsuz eden ne?" dediğinde sorunu düşünüyorsun. "Şu an mutlu olmam için ne lazım?" dediğinde çözümü. Biri sorun odaklı diğeri çözüm. İkinci soru birinciyi zaten kapsıyor da ötesine götürüyor seni aslında. 

Dilek dilemek bedava. İçinden en çok geçeni dile. Ve sonra hayal etmeye başla. Dileğine kavuştuğunu hayal et. Ama nasıl olur, imkansız filan. Onları düşünme. Rüya saati zaten. Yataktasın. Gerçekleri ve mantığı kapının dışında bırakıyorsun. Henüz uyanıkken güzel bir rüya hayal etmiş oluyorsun. O da uykuyu çağırıyor. Aslında zaten Freud der ki "rüyalar uykunun bekçisidir". Yani rüyanın işlevlerinden biri uykunun devamlılığını sağlamak. Bence cuk oturuyor. Sadece işlemi tersten almış oluyorsun. Uyuyabilmek için güzel bir rüya görmek. Zaten çocuklara uyumadan masal anlatmazlar mı? 

Evin gözümde en çok büyüyen işini geçen gün hallettiğime göre (buzdolabı), artık diğer kalemlere geçebilirim. Biraz günlük plan yapayım. Bugün iş yapma modundayım.


6 yorum :

  1. Senin günlük planlarına ve planları hayata geçirebilme kabiliyetine bayılıyorum. Beni motive ediyor seni okumak.
    "Şu an mutlu olmam için ne gerekli" İlk aklıma gelen sağlıktı. Sağlıklıyım ve sadece bu bile mutlu olmam için çok büyük bir neden. Güzel düşünce aslında ama her zaman yeterli olmuyor işte :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her zaman da hayata geçiremiyorum bakma. :)

      Bir tane sevgilim vardı, benim bu işleri madde madde listeleyip yaptıkça yanına bir tık atıp üstünü çizmelerimi filan görmüş, "ben de senin gibi yapıcam!" diye ortaya atıldı bir gün büyük bir kararlılıkla :D. Bir gün baktım, cebinden bir kağıt parçası çıkardı, çok önemli bir iş yapar gibi bulduğu bir kalemle maddelerin üstünü çiziyor, öbürlerini okuyor filan, "bunu yaptıııım, bunu demin hallettiiim" filan diye kendi kendine de mırıldanıyor. Çok gülmüştüm ama hoşuma da gitmişti. Hakikaten karşıdan bakınca sanki büyük işler yapıyormuş havası oluyor. Halbuki maddeler: koltuk kılıflarını yıka, çarşafları katla filan :))))))

      Mutluluk sorusu için belki yazıdan anlaşılmıyor ama uykuya dalarken aşırı gerginsem ve gerginlikten uykuya dalamayacak durumdaysam beni çok kısa sürede doğal bir yoldan gevşetip uykuya dalmamı sağlayan bir yöntem. Eğer zaten keyfin yerindeyse yersiz bir soru.

      Bir de tabii ki sağlıklı olduğuna sevinir insan ama bazen derdin başkadır. Çok basit düşün. Mesela lotodan para çıksa yarın mutlu olur muyum? Bazen bu soruya evet tabii ki dersin, kim olmaz ki, ama bazı gün de hayır diyebiliyorsun. Çünkü seni o gün geren mesela ailenden birinin bir hastalığıdır. Ya da sevdiğin biriyle çok kötü kavga etmişsindir filan. O zaman cevap X kişisinin yarın seni arayıp özür dilemesidir mutlu edecek şey.

      Sil
  2. Bu gece denemeliyim işe yarayacağını umuyorum. Mutlu olmam için ailemin mutlu olması gerekiyor. Benim takıntımda bu umarım gerçekleşir. Ben nasıl olsa mutlu olacak birşeyler bulurum. İsteklerinin gerçekleşmesi dileği ile sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yukardaki yorumda da bahsettim aslında bu yöntem sadece gergin ve sıkıntılı bir gecede sağlıklı ve onarıcı bir uykuya dalmak için bulduğum bir yöntem. Masalın gerçeğe dönüşmesi ikinci planda. Ki bazen de mucizeler olmuyor değil. Ama o başka bir yazının konusu.

      Sil
  3. Ya da uyanikken ruya gormek, hayaller kurmak, uykunun garantisi sanirim cunku tum vucudunu ve de en cok kafasini rahatlatmadan uyuyamiyor insan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşte tam onu demeye çalışıyordum, işin ucunu da Freud'e bağladım ya artık ölsem de gam yemem :D

      Sil