Salı, Şubat 17, 2015

Ev yapımı fimo hamuru tarifi (hobi hamuru). Mutlu Keçi için.

Aslında oldukça basit. Bunun bir diğer adı soğuk porselen.

Malzemeler:

1 bardak mısır nışastası (mısır unu değil yalnız o daha irmik gibi taneli ve sarı oluyor. Mısır nışastası pudra şekeri kadar ince ve bembeyaz) (aktarlarda var)
1 bardak beyaz ahşap tutkalı (nalburlarda yapı marketlerde var)
1 kaşık sirke ya da limon suyu (küflenmeyi engellemek için)
1 kaşık bebek yağı veya ayçiçek yağı.

leğen, plastik piknik kaşığı, lastik eldiven, streç film, akrilik boya, oje.

Yapımı:

Mısır nışastası ve tutkalı bir leğenin içine dök. Başta eline plastik atılabilir bir kaşıkla ikisini birbirine yedir. Eğer fazla cıvık olursa nişasta ekle. Sonra yağ ve sirkeyi de üstüne dök. Biraz kıvam alınca eline eldiven geçirip yoğur. Kullanacağın kadarını ayır, diğer kısmını hava almayacak şekilde streç filme sar öyle beklet. (buzdolabında daha güzel bekliyor)
Renklendirmek için hamurun içine bir iki damla akrilik boya akıt ve tekrar yoğur (ellerin batacak yalnız). Veya renkli oje ile kuruduktan sonra boya.
Şekil verdikten sonra kaloriferin üstünde veya herhangi düz bir yerde bir gece beklet.
Yalnız hamur kurumaya çok meyilli. Gerçekten küçük küçük parçalarla çalışmak gerekiyor. Kalanını hiç bekletmeden havayla temasını kesmek lazım.

Hamurunuz hazır peki bununla neler yapılır diye fikir almak isterseniz şurada pinterest sayfamda beğendiklerim toplu halde duruyor. Yalnız bağımlılık yapabilir. İşinizden gücünüzden edebilir. Sonra uyarmadı demeyin.

Edit: Hamurun yaş halinin dayanınıklılığının sınırlı olduğunu dün itibariyle öğrenmiş bulunuyorum. Streçe sarılı haldeyken bile ve hatta buzdolabında gene de bir süre sonra küfleniyor. Kurumuşlarda küf yok yalnız. Hesaplamam lazım ama sanırım maksimum iki hafta duruyor. Öyle yapayım, hazırda bulunsun kafam estiğinde çıkartır yoğururum boyarım demeyin. Yapınca kullanın.

20 yorum :

  1. aiyyy nasıl sevindim anlatamam, çook teşekkürler üşenmemiş uzun uzun yazmışsın. en kısa zamanda malzemeleri tamamlayıp denemek istiyorum. :) pinterest sayfandakiler de inanılmaz şeker. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))) Deneyince mutlaka resimlerini koy bloguna çok merak ederim. Eminim çok şirin şeyler yaparsın.

      Sil
  2. Merhaba, sizi yeni keşfettim, takipteyim, bana da beklerim
    http://meleginhediyeleri.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  3. gerçekten çok yardımcı oldu çok güzel açıklamışsınız ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  4. Teşekkür ederim. Işinize yaramasına sevindim.

    YanıtlaSil
  5. polimiler kil alıp renklendirici kendimiz katabilirmiyiz

    YanıtlaSil
  6. Hiç bir fikrim yok açıkçası. Polimer kil kuruduktan sonra üstü oje tutar tahminimce ancak kendisi açık renk olmalı. Renklendirici kısmını bilemeyeceğim.

    YanıtlaSil
  7. Merhabalar bu hamurla hiç obje yaptınızmı acaba? ben bu hamurun pişirildiğini biliyorum da

    YanıtlaSil
  8. @ İlkbahar resimde gördüğünüz ayraç uçlarını bu hamurdan yaptım evet, ayrıca bir satranç seti de yaptım sonradan. İçindeki tutkaldan dolayı havayla temas ettiğinde 24 saat kadar bir sürede, hatta daha kısa kuruyor. Tıpatıp fimo hamuru değil elbet, çünkü onu pişirmek gerek dediğiniz gibi.

    YanıtlaSil
  9. PVA tutkalı normal beyaz sıvı tutkalmı

    YanıtlaSil
  10. Ben burada PVA tutkalı demedim özellikle, beyaz ahşap tutkalı dedim. Evet beyaz sıvı tutkaldan.

    YanıtlaSil
  11. selam bu fimo hamuru çok ilgi alanıma giriyo.hamuru konusunda kafam allak bullak oldu doğrusu.Anladığım kadarıyla polimer kil,soğuk porselen hamuru ve FİMO aynı şey sanırım.Fakat hepsindede deişik deişik tariflere rastladım üzgünüm:(((işte bunun için kafam karıştı.bazı açıklamalar fırında pişecek öle kuruyacak derken sizde kaloriferin üstünde yada düz bi yerde bi gece bekletin diyosunuz.ÇELİŞKİDE KALDIM.Lütfen cvp yazarmısınız.kolay gelsin..)))

    YanıtlaSil
  12. Fimo ticari bir ürün ve marka ve fırınlanması gerekiyor, benimkisi soğuk porselen de denen bir çeşit ev yapımı havada kendiliğinden kuruyan (ve kururken de çatlayabilen) bir hamur. Tarifler gerçekten çeşitli, tek bir doğru tarif diye bir şey yok. Umarım aydınlatıcı olabilmişimdir :)

    YanıtlaSil
  13. Selam.İnanınki kafam karmakarışık oldu.FİMO hamuru hazırlamak istiom karar veremiyom.Anladığım kadarıyla Polimer kil,soğuk porselen hamuru ve FİMO aynışey.Mademn bunların üçüde aynı anlama geliyor niçin tarifler farklı bunu anlamadım.ÖRNEĞİN:fimo için fırında pişirilerek kurutulacak derken siz kalorifer üstünde düz bi yerde birgün beklicek dionuz..??cvp yazarsanız sevinirim.)))şimdiden tşkler.

    YanıtlaSil
  14. aydınlattığınız için tşkler.çatlamaması için napmak lazım..?

    YanıtlaSil
  15. peki son bişe daha sorabilirmiyim.polimer kil,soğuk porselen ve fimo aynı şeymidir..??tekrar tşkler zahmet verdiğim için özür.))ii akşamlar.

    YanıtlaSil
  16. Fimo hazır satılan bir ürün. Zaten hamur halinde satın alıyorsunuz ve onun şekillendikten sonra fırında pişirilmesi gerekiyor yukarıdaki yorumunuza verdiğim cevaptaki gibi. Benimkisi bu pahalı ürünün ev yapımının tarifi ve fırınlanmadan kuruyor.

    YanıtlaSil
  17. Çatlamaması için ne yapılır bilsem ben yapacağım zaten. Ama şunu söyleyebilirim, küçük parçalarda daha az çatlak oluyor, mesela bir kibrit kutusundan küçük olsa çatlak ihtimali azalıyor. Ve benim tecrübemden gördüğüm, ilk yapılan şekillerde daha az çatlak oluyor, bekleyenler, diğer parçaların yapılmasını bile beklese çatlamaya meyil ediyor.

    YanıtlaSil
  18. Pinterest sayfanızda paylaştığınız şeyleri kendi yaptığınız hamuru kullanarak mı yaptınız

    YanıtlaSil
  19. @ İlayda: hayır maalesef pinterest sayfamda paylaştıklarım benim yapımım değil, sadece örnek olması, fikir vermesi için koydum onları oraya, benim yaptıklarım sadece yukarıdaki fotoğraftakileri yaptım bir de satranç seti.

    YanıtlaSil