Perşembe, Şubat 12, 2015

Amaçlarım, hedeflerim, projelerim.

Tuhaf bir yerde duruyorum. Kırklı yaşlarımın başındayım, ve bu kırklı yaşlara mı özgü, yoksa insanlar hayatlarının ta başından beri mi böyle hissediyorlar da ben kervana geriden mi katılıyorum bunu şu an bilmiyorum. Fakat durduğum yerde herşey mümkün. İstediğim ne varsa başarabileceğime dair sağlam bir inanç. Gerekli samimi çabayı, hesaplı adımları atmak şartıyla elbet. Ve gerekli zaman. Herşey şu an bana, netten tarif bulup, çıkıp malzemeleri satın alıp mutfağa girip kek pişirmek gibi görünüyor. Bazı keklerin pişmesi biraz sürebilir, bazısının da malzemesini gidip bulmak için uzun bir süre sağa sola haber salıp araştırmam lazım. Fakat yeterince uğraşırsam eninde sonunda o kekten yiyeceğim. Keşke daha önceden böyle bakabilseymişim dünyaya.

Bu sene için kendime bazı hedefler belirledim. Bir tanesi zayıflamak. Bir tanesi satranç turnuvalarına katılmak. Bir tanesi karlı bir iş kurmak. Bir tanesi şarkı bestelemek. Tüm bunları yaparken, düzenli bir evde yaşayıp dengeli ve keyifli bir hayat sürmek. Yani bu sonuncusu diğerlerinin tabanında durup onları taşıyor. Dengeli hayattan kastım, sosyal ilişkiler ve etkinliklerle yalnız geçirdiğim zamanı dengelemek. Keyifliden kasıt da asgari stres azami zevk.

Bugün karlı bir iş kurma kısmını düşünüp duruyorum. Ticari bir site kurmayı düşünüyorum. Çoktan beri neti kurcalıyorum girişimcilik konusunda. Bu konuda kaynak bol. Elbet sapla samanı ayırmak burada son derece önemli. İlk zamanlar kısa yoldan zengin olmanın yolları pazarlanırdı nette. Çoğu, ingilizce "hype" denen türkçesi gaz verici olarak çevirebileceğim içi hava dolu sitelerdi. Sonra herhalde o piyasa da doydu ki birisi bir gün uzun yoldan zengin olmak diye bir site kurdu. O arada ben o hype'ları pas geçip girişimcilik, işletme anahtar kelimelerini araştırıyordum. Bu uğurda, araştırmalarımın ışığında ISMEK'in muhasebe kursuna da yazıldım. Ve coursera'nın girişimcilik kurslarına. Bir kaç tane kitap satın aldım. Celes'in başarısına tanık oldum. Başarısız diyebileceğim bir iki küçük girişimim de oldu. Aslında sadece biri başarısızdı. Diğerlerini sadece devam ettirmedim. (biri zaten sadece deneme amaçlıydı, tek seferlik).

Dün akşam gene araştırmaya dalmışken, eskiden takip ettiğim bir siteye denk geldim. En son bıraktığımda cirosu aylık 16 000 dolar olan bir genç. Şimdi olmuş mu 77 000 dolar? !!! Masrafları düş, sen de ona 50 000 dolar gelir, aylık. Onun yaptıklarının bazısını ben yapmam ama o başka. Dün geceden beri aylık 77 000 dolar kazancı hayal etmeye çalışıyorum. Formül aslında genel hatlarıyla şu: uzman olduğun bir alan bul, o yoksa bir alanda uzmanlaş. Uzmanlığını sitende insanlarla paylaş, sonra da bu uzmanlıkla ilgili bir veya birkaç komisyonlu ürün pazarla, reklam al, veya sitendeki bilgileri ekitap olarak birkaç eklemeyle izleyicilerine sat. Bu çok genel hatları elbet. 77 000 dolar kazanan genç dar bir alan bulmanı öneriyor (niche). Örneğin özel güvenlikçilerin geçmesi gereken bir sınav (Amerika'da). Başta anahtar kelimeler üzerinden arz talep analizi yap.(sitesinde nasıl yapılacağına dair ayrıntılı açıklamalar var).

Ben Celes'i gördüm bu yıllar zarfında. Alanı gayet geniş: kişisel gelişim. Aylık pasif kazancı 10 000 dolar civarıydı en son. Danışmanlık hizmetlerinden ve konferanslarından kazandığı bunun dışında.

Bazen kendime "ya çok mu fantezi işlerin peşindeyim acaba" diyorum. Fakat gene dün baktım, fb'tan bir tanıdığım online bir dergi kurmuş, içinde de alışveriş bölümü var ve büyük dükkanlara yönlendirdiği okurlarının alışverişlerinden muhtemelen komisyon alıyor. Ortağı da sayfanın başında derginin alanında danışmanlık hizmeti sunuyor.

Bu arada evde yoğun düzenleme işleri var. Mutfağın dolaplarını yeniden düzenliyorum. Tezgahları çokça hafiflettim. Mutfakta kullanılmayan alanları tekrar işlevsel hale getirdim. Evyenin altını poşetlerden arındırdım. Bir dolu iş. Düzenle ilgili bir post yazmam lazım. Düzenin ekonomisi :) Bu ara kafayı parayla bozmuş deme, bu başka ekonomi.

Burdan bakınca durmuyormuşum gibi. Halbuki bana sorsan tüm gün koltukta yayılmaktan başka şey yaptığım yok. Kendimden çok şey mi bekliyorum?

9 yorum :

  1. Sevgili joe yazdıklarından anladığım çok yönlü ve beceriklisin ve bana gore çok iyi işler çikarabilirsin hem de bir çok konuda

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yani diyorsun ki Sibel, o kendine inancın boş bir inanç değil, sende öyle bir potansiyel var, durma yürü! :) Teşekkür :) Bana da boş bir inanç gibi gelmiyor fakat çok taze. Alışkın değilim böyle hissetmeye. Tuhaf diye söze girmem bu yüzden. Elbet bir yola girerim az zaman sonra.

      Sil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  3. Ne güzel, ben bile heyecanlandım. :) geri dönüş olayına da çok sevindim ayrıca.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya işte ben bu blogu bunun için sevdim. İlk yazmaya başladığımda böyle kimseler yoktu etrafımda, yapabilirsin diye samimi olarak bana inanan, benimle heyecanlanan. Şimdi var çok şükür. Ama bana o günleri hatırlatıyor bu yorumlar. Böyle insanlar da var bu dünyada der avunurdum. O yüzden içim ısınıyor hala. Teşekkür ederim.

      Sil
  4. Ben de inaniyorum, basarirsin sen, ama aylik gelirin 77 bin dolar oldugunda surekli senden borc isterim ona gore :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biliyorum inanırsın sen :) ama aylık gelirimin 77 000 doları, en güzel şartlarda bile, bulması zor olabilir :)

      Sil
  5. Dönüşü muhteşem olmuş diye buna derim ben,hosgeldin; )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahahahaa ne güzel dedin!!!! cidden öyle :) hoşbulduk :D

      Sil