Çarşamba, Aralık 10, 2014

Boşluk.

Bir boşluk var içimde. Güzel bir boşluk. O birşeylerin ters gittiğini ya da yanlış yolda olup da dönmekten başka hiç bir çare olmadığını haber veren sıkıntılı, başdöndürücü ve mide bulandırıcı boşluklardan değil. Bu tam olarak vitesin çarklarının motorunkilere denk gelmesinden az önceki boşluk. Yani az sonra ileri savrulacaksın, güzel ve zahmetsiz, daha konforlu bir yolculuk seni bekliyor boşluğu. Ya da yemek yedin ve o an karnın tok. Evet tok bir boşluk. Ama çok gözünün içine bakınca kayboluyor.

Rölantiden ağır ağır çıkıyorum demek ki. İyi geldi yavaşlamak. Bir şey yapmamak. İşlerin asgarisini yapmak. Asgari gereksinimle keyfi olanın farkını görmek. Keyfilerle boğmuşum bunaltmışım kendimi. Hep bir telaş. Hep bir iş. Nereye yetişeceksem. Ara sıra yapmalı böyle. İnzivaya çekilmek gibi. Ya da oruç tutmak. Yemek değil de iş orucu. Musevilerde Şabat var ya. Mantığı bu olsa gerek. Bir nevi meditasyon. Tatil gibi değil ama. Ya da bizim anlayışımızdaki tatil gibi değil. Yani Istanbul'dan kalkıp oraya buraya tatile gitmekteki tatil değil.

Bugün artık elma püresi ve tarçından yılbaşı ağacı süsü yapacaktım. Belki gene yaparım. Ama yapmasam da dünyanın sonu değil. Dün portakal likörünün kapağını açıp kaşıkla karıştırdım. Çünkü Beste "ara sıra sallayın şeker erisin" diyordu ama ben sallayınca pek şekerlerin eriyecek gibi bir halleri yoktu. Ben de tuttum karıştırdım kaşıkla bir güzel. Rengi dönmüş ama. Şaşırdım. Sonra patenin tadına baktım. Aynen fransız tarifte söylediği gibi dört beş gün sonra tam pate tadı oluyor, oturuyor yani tat. Ondan önce ciğer püresi gibi tadı. Anlamsız yani. Hayalkırıklığına uğramıştım biraz ama şimdi sevindim neyse.

Artık nete daha az vakit ayırmak istiyorum. Nette güzel şeyler de olsa bana ölü zaman izlenimi veriyor. Asgaride tutmakta fayda var.

Öyle işte. İyi geceler Küçük Joe.

5 yorum :

  1. Ama bloğuna sık sık yaz emi. Ihmal etme bizi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) yazarım madem olur.
      Bir sene ara vermiştim yazmaya. Nasıl durdum ki o zaman anlamıyorum şimdi. Ama son zamanlarda bir post yayınlıyorsam üç tanesini yazıp siliyorum. hadi hayırlısı bakalım.

      Sil
  2. Dikkat et Küçük Joe, bu boşluk melankoli hissi olabilir mi?

    Nükhet Duru'nun o şahane şarkısını dinle bakalım bi... Yoksa onun gibi bişi mi?
    Laf aramızda, boşluğu melankoliyle doldurmak iyidir:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok, güzel bir boşluk bu. Ferah yani. O sıkıntılı melankolik boşluktan değil diyorum zaten.:)

      Sil
  3. Merhaba blogunuzu yeni keşfettim ve takibe aldım ben de bloguma beklerim sevgiler :)
    makyajtavsiyem.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil