Perşembe, Aralık 25, 2014

Baştan söyleyeyim: bu bir veda yazısı.

Geçmiş yıla değil lakin. Bloga, evet. Baktım, en az bir aydır ittire ittire yazıyormuşum. İçsel değişimlerin dibe çöküp yerleştiği zamanlar olsa gerek. Artık kendimden bahsetmek canımı sıkıyor. Hayatımı anlatmak bana uygun gelmiyor. Üstüme bir beden küçük bir elbise gibi. Galiba büyüdüm.

Murathan Mungan "bu şiire başladığımda nerdeydim, şimdi nerdeyim" diyor ya yalnız bir opera'da. Ben de öyle demek istiyorum. Bu blog macerasına başladığımda nerdeydiiiiim, şimdi nerdeyim. Dokuz sene geçmiş aradan. Bu kadar uzun süreceğini o zamanlar hiç tahmin edemezdim. Bir ara da asla bitmez sandım. Ölene kadar blog yazarım ben. 

En büyük terapim oldun blog, bunu söylemem lazım. Beni her halimle kabul eden şahane bir dost gibi. Ağlak, kötümser, çileli. Ve sonrasında: neşeli, keyifli, mutlu. 

Yazarlık bir özenme haliydi benim için. Beni hep yüreklendirdin. Az kalmıştı, bir gerçeğe dönüşüyordu bu heves. Aslında biraz da başardım. Yayınlanmadım doğru. Ama eli yüzü düzgün bir iki öyküm var.

Önemsiz zannettiğim bazı özelliklerimin aslında özel olduklarını hatırlattın bana. ("kalemkutu yapabilen biri bence şanslıdır" demişti bir okur, yıllar yıllar önce). 

En büyük keyiflerimden biriydin, bunu da söylemem lazım gitmeden. Zorunlulukları bitirip de sıra blog yazmaya gelince, of, benden mutlusu yoktu. Ve o ilk gelen yorumun coşkusu hiç azalmadı.

Tanıdığım birisi, o zaman otuz kişi olan izleyici sayısını küçümsediğinde ona cevap olarak, "benim gerçek hayatta her gün arayıp hayatımda bir yenilik var mı diye merak eden otuz kişi yok ama" demiştim. Eminim onun da yoktu. 

Sanma ki eskidin, pabucun dama atıldı. Bence, bana verebileceğin her şeyi verdin. Görevini başarıyla tamamladın. Farz et fırtınalı bir denizin ortasındaydım. Sana tutundum. Beni yüzdürüp karaya çıkardın. Başta can simidi. Sonra bir sal. Sonra sandaldan bildiğin aşk gemisine terfi. 

Biten şeyler hüzün verir. Şu an hüzünlü değilim. Daha çok bir okuldan mezun olurken insanı saran o hafif ağırbaşlılık ve bilgelik hakim. Önümde yepyeni ufuklar, yepyeni bir dönem.

 İyi geceler sevgili okurum. İyi geceler Makyaj Tavsiyem, iyi geceler Sokrates'in yeğeni, iyi geceler İlham Kedisi, iyi geceler Yeraz, iyi geceler Zip işleri, iyi geceler Füsun T., iyi geceler Hüznün Tadı, iyi geceler Yasemin, iyi geceler Bilge, iyi geceler  Huysuz kuzu, iyi geceler Mutlu Keçi, iyi geceler Semptomatik Sohbetçi, iyi geceler Merhaba Maya, iyi geceler Ayronika, iyi geceler Bahar 006, iyi geceler Beni biraz böyle hatırla, iyi geceler Neslihan Erzincan Özgür, iyi geceler Mithad A. Selim, iyi geceler Reyhane, iyi geceler Makbule Abalı, iyi geceler Bu kaçıncı oldu, iyi geceler Kılıçlı Voyvoda, iyi geceler Zeynep M., iyi geceler Dudu, iyi geceler Ebru Güzey, iyi geceler Madam Sardunya, iyi geceler Burcu Odacı, iyi geceler -lâl'im'si, iyi geceler Kısa kahve molası, iyi geceler Mirage, iyi geceler Mari Antrikot, iyi geceler İlk insan, iyi geceler Dae Laurelin, iyi geceler Esra Derle, iyi geceler Lütfi, iyi geceler Melih Ergen, iyi geceler Bayan Silvia, iyi geceler Hel Demian, iyi geceler Fermina Daza, iyi geceler Deli anne, iyi geceler Jardzy, iyi geceler Avare karınca, iyi geceler Sardunya saçlı kadın, iyi geceler Erge Güçlü, iyi geceler Delikızın evi, iyi geceler "bi", iyi geceler Ebru Doğan, iyi geceler Dominotaşı, iyi geceler İnsan yavrusu, iyi geceler Istanb_lue, iyi geceler Eren, iyi geceler Coletté, iyi geceler Nihal, iyi geceler Luna Lunarita, iyi geceler Marissa, iyi geceler Beyaz Sır, iyi geceler Kitapsız Kedi, iyi geceler Ebru, iyi geceler Burhan Güven, iyi geceler Elif Ayvaz, iyi geceler Yazmak iyidir, iyi geceler Absalom, iyi geceler Enis Diker, iyi geceler Plaoust, iyi geceler Özlem, iyi geceler Semi M. Eller, iyi geceler Dilek Afiyon Avcı, iyi geceler Mine Özgür, iyi geceler Admin Panpa, iyi geceler Verba Volant, iyi geceler Nevrotik, iyi geceler Sena Aktağ, iyi geceler Burcu Tekin, iyi geceler Kunegond, iyi geceler Dilara Kontis, iyi geceler Vladimir, iyi geceler Alkım, iyi geceler Kaptan, iyi geceler İncecikten, iyi geceler Özgür, iyi geceler Gökhan Ulusoy, iyi geceler Asortik Krep, iyi geceler Cerenmus, iyi geceler Naysun, iyi geceler Leylak Dalı, iyi geceler Erzilya, iyi geceler Hayal Kahvem, Tuna Cey, iyi geceler Filiz Kly, iyi geceler Miss Grumpy, iyi geceler Sibel Durmaz, iyi geceler Osman Aykut Kılınç, iyi geceler Pembevosvos, iyi geceler Melek, iyi geceler ÖZS, iyi geceler sebuş, iyi geceler İnsan isterse, iyi geceler Kitap eylemi, iyi geceler Pie kurabiye, iyi geceler Pan, iyi geceler Azize, iyi geceler Mujgan Topaloğlu, iyi geceler Sedenist, iyi geceler Hlyezr, iyi geceler Yasbayhun. 

İyi geceler hepinize. Binlerce teşekkürler.

Küçük Joe.


53 yorum :

  1. İyi geceler.
    Ama bu blog stresi azaltmada etkili değil miydi?
    Bence dursun kenarda. İnsan evladından vazgeçer mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdilik bir süre durur herhalde ama sonra kaldırmak niyetindeyim. Bakalım.

      Sil
  2. Keşke gitmeseydin. Geç keşfedip çabuk kaybedenlerden mi oldum ben şimdi ? :(
    Arada uğrasan, canın istedikçe, ne de güzel olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Malesef öyle oldu gibi.
      Sevgiler.

      Sil
  3. Veda yazılarını yazmak da okumak da zordur. İnsana hüzün verir. Uygun nedenler bulmak ister insan.Kişiye özeldir elbette ayrılık nedenleri. Ama bence bir yola ilk adımı atan insanın daima bir sorumluluğu vardır. Sonraki adımlar merakla, belki umutla izlenir, gözlenir.
    Genç arkadaşlarımın yoğurt yapma ile ilgili bilgilere ihtiyaçları var. Beslenme bilgilerini, ağaç sevgisini, meditasyon uygulamalarını öğretmek, onları düşündürmek az şey midir?
    Ayrıca hatırlatmak isterim; Küçük" Joe henüz buralara uğramadı" diyen bloglar vardı.
    "Yolun açık olsun Küçük Joe" demeye insanın dili varmıyor. Gideceğiniz her yol aydınlık olsun.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oww hangileriymiş o bloglar?
      Teşekkür ederim güzel dileklerinize.
      Benden de sevgiler :)

      Sil
  4. Bence de dursun kenarda, arada canın isterse uğrarsın yine de...
    Ben de seyrelttim farkındayım ama yine de arada bir karalamak iyi geliyor. Sakın silme, izin verelim sana şöyle bir hava al gel :)
    Şimdilik başka mecralarda görüşmek üzere, bunu bir veda saymaaayoruuuuz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdi hemen silmem zaten. Ama uzun vadede kaldırmayı planlıyorum. Bakalım.

      Sil
  5. Nasıldı o şiir ya da şarkı? Sana gitme demeyeceğim lavinya idi sanırım! en gerekli yerlerde unuturum hep böyle. google'a bakmaya da üşenirim. malumun bloga yorum almam dışarıya da nadir yazarım. Yoo hayır kesin kararlıyım gitme demeyeceğim. Sadece bir anımı anlatıp çıkacağım..
    Benim blog maceramda 8,5dan dokuz olacak.bu süre zarfında demirel'den çok gidip geldim. Çok blog değiştirdim. Ve Çok bunaldığım bir tanesinde de alenen veda ettim. Kararlıydım. Bitmişti.kesindi. Çok değerli hem okur hem çok iyi bir yazar böyle kati suretle gidilmez mithad, boşluk bırakmak gerek mealli bir yazı yazmıştı. Yok demiştim kararım kati. Lakin birbuçuk ay dayanabildim yazısızlığa,blogsuzluğa. dönmüştüm geri.
    Ama ben sana gitme demeyeceğim iyi geceler küçük joe..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yani diyorsun ki, sana gitme demeyeceğim nasılsa tıpış tıpış geri gelicen lavinia :D
      Yaşayalım ve görelim :)

      Sil
  6. Aaaa iyi geceler gelmedi bana, bu benim icin hala yazmaya devam edeceksin anlamina mi geliyor ☺️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzelim sen izleyicilere kaydını yaptırmamışsın ki! Ayrıca neden yaptırmadın bunca vakit?

      Sil
  7. Severek takip ettiğim ve merakla yazılarını bekleyen biri olarak gerçekten üzüldüm. Senin yazdıklarından, kazandıklarım var hayatımda. Uygulamaya çalıştıklarım var. Kendinden bahsetmek sıktıysa seni, zamanını senin kadar iyi değerlendiremeyenlerle bilgilerini paylaşabileceğin, hani daha önce de bir yorumda bahsettiğin türden bir blog açsan en azından. Okuma listemde yazdığını görünce heyecanlandığım az sayıda blogdan biriydi Küçük Joe. Bırakma be.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oww bu kadar sevildiğimi bilmiyordum doğrusu :) Hele ki birilerine bir faydam olduğunu: hiç. İçimde tutarım ben bu sözleri şimdi yıllarca.
      Kişisel gelişim blogunu kastediyorsun Kitapsız Kedi. Şu an öyle bir projem yok. Ama olur da bir gün tekrar blog yazmak istersem muhtemelen bu tematik bir blog olur. Yani ya yemek blogu, ya iş kurmakla ilgili filan öyle birşeyler düşünüyorum. Ama onu da uzuuuun bir süre sonra bellllllki.

      Sil
    2. Son yazılarından anlamıştım aslında gideceğini :(
      Seviliyorsun ve birilerine faydalı oluyorsun, lütfen unutma.

      Sil
  8. Yukarıdaki her bir yorumdan biraz biraz yazıyorum buraya farz et. Seni tanıdığım zaman diliminde -tanımak oluyor herhalde bu- hayatına hep bir hedef ve yol bulma çabası içindeydin. Belki de blog sana bir kaçış noktası olmuştur onca zaman hani liman gibi değil de ödevini yapmak istemeyince uykusu gelen çocuk gibi. O yüzden bir yanım başarmanı çok fena istiyor, bu adres kaybolursa ve seni bir daha göremezsem derim ki başardı, çıktığı yolda aradığı ne varsa buldu ve ona yetti. Blogu koca boşluğa uçurmanı da anlarım sanırım çünkü bazı durumlarda köşeye sıkışmak bildik bir dosta sığınmaktan daha iyi olabiliyor.
    Ve ne kadar da düşüncelisin her birimize tek tek iyi geceler derken.
    Yeni kurslar, sergiler olduğunda aaa dur kesin bir bilgisi vardır diyeceğimiz ender insanlardan biri de gidiyor ama olsundu.
    Herşey planladığın gibi olur umarım.
    İyi geceler Küçük Joe

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de tanımak yerinde bir sözcük :)
      Aslında çok doğru bir tespit. Hep bir yol bulma çabası içindeydim ve gerçekten de bir yolun kararını verdikten sonra bu blog görevini bitirmiş gibi hissettim. Sadece kaçış olması kısmına katılmıyorum. Ben hep yazarak daha sağlıklı düşündüm. Benim için yazmak hem çokça içini dökmek hem de düşünmekti bir yandan. Bir postu bitirdikten sonra net bir karar almam istisna değil.
      Tek tek iyi geceler demek :) incelikten değil aslında :) Bu blogun adının geldiği diziye gönderme. Akşam olup ışıklar sönünce evin içindeki herkes birbirine iyi geceler Mary iyi geceler filan diye iyi geceler dileyip ışıklar bir bir sönüyordu. Ve dizinin o bölümü o şekilde bitiyordu. :) Ben de bu evin fertlerine iyi geceler dileyip kapanış yapayım dedim :)
      Ah...Öyle mi diyordun ki? Kesin bir bilgisi vardır :)
      Teşekkür ederim Mirage. Sevgiler.

      Sil
  9. Her şey gönlünce olsun küçük joe. Seni keyifle okuyordum. Hatta biberlerinden bahsederken, çizgi film kahramanı olarak canlandırmıştım zihnimde. Belki başka bloglarla çıkarsın karşımıza yine. Çok sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biberler! Çizgi film kahramanı gibi :))) Çok şeker. Teşekkür ederim benden de sevgiler Melek.

      Sil
  10. Ben seni okumaya başladığımda karamsardım, hayaller, hayatlar arasına sıkışmış kalmıştım. Uzaktaki bir ülkede en yakın arkadaşım yanımda konuşuyor, anlatıyor gibi geldi yazıların, kısaca ilaç gibi geldi:) Ara ara eski yazılarını da tekrardan okuyorum. Sen tanımadığın insanların hayatlarına yazılarınla dostluk katan, mutluluk,umut katan özel bir insansın. Yeni yılda herşey istediğin gibi olsun, sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Of bu herhalde bu blog için duyacağım en güzel sözlerden biri. En yakın arkadaş gibi olmak. Çok teşekkür ederim. Bu sözü de uzuuuun seneler düşünüp sevinirim. Benden de sevgiler :)

      Sil
  11. Seni çok ozleyeceğim kuçuk joe çok mutlu olmanı dilerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)))) Teşekkürler Sibel. Sevgiler.

      Sil
  12. Bütün vedalar hüzünlendiriyor beni. Eski yazılarını okuyordum epeydir. Sen silmeden bitiririm herhalde. Belkide ara sıra bir merhaba demek için uğrarsın kim bilir. Şimdilik iyi geceler küçük joe. Sevgiler
    .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bak mesela bu da aklıma gelmezdi. İnsanların dönüp eski yazılarımı okuması çok hoş bir şey. Çok. Şu andaki fikrim asgari üç ay daha bu blogu böyle olduğu gibi bırakmak. Sonrasında kıyamayıp belki bir üç ay daha bırakabilirim. Ama çok emin değilim bundan :) Sevgiler.

      Sil
  13. Acaba diyorum, tüm veda mektupları böyle mi başlar? Geçenlerde ben de öyle bir mektup yazdım: "Söze nasıl başlamalı bilmiyorum; ama söylemem gerekir ki bu bir veda mektubu olacak sana." Yerine gitmedi mektup ama, gönderemedim. İşte böyle kararlar alıp da o kararları uygulayabilenleri görünce mutlu oluyorum onlar adına. Ama işte gidiyorsun diye bu sevincim buruk. Yazmaktan vazgeçmezsin dilerim ki. Hoşça güle. =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Sen de hoşça kal Avare Karınca. Yazmaktan sanırım vazgeçmem. :)

      Sil
  14. Gec buldum erken kaybettim oldu benimki de birazcık. Ve her veda da hüzünlü işte. . Hoşçakal küçük joe

    YanıtlaSil
  15. Yolun açık olsun, dönersen ıslık çal :)

    YanıtlaSil
  16. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  17. İyi geceler ve her şey gönlünce olsun Küçük Joe :) Yazdıklarını okumanın duygusu hep güzeldi :) Sevgiyle :-))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Esra :) Sen de sevgiyle kal :)

      Sil
  18. İyi geceler.. Şimdi iyi sabahlar.
    Bol bol gece ve sabah sana benden, en iyisinden.
    Kişisel kararlara saygılı olmayı öğreniyorum.
    Ama üzülmedim de değil..
    Yazdıklarını seviyordum, belki bir gün yine karşılaşırız..
    Sevgiyle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de seninkileri çok beğeniyorum :) Kim bilir belki de karşılaşırız :) Sevgiler benden de.

      Sil
  19. "Nerde oturduğunu biliyorum, çok uzağa kaçamazsın" diye başlayıp ruh hastası eski sevgili ambiyansı yaratayım hemen :)
    Bu blogtan bana yadigar bir limon fidesi var mesela, sen olmasan hayatta beceremezdim. Kararına saygı duyuyorum, seni çok öpüyorum. Belki de eski yazıları silmezsin, burası hepimizin dönüp dönüp sayfalarını karıştırdığı bir kitap gibi olur. Belki de yeni ufuklar sana yeni yazılar için ilham verir. Ben hep burdayım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her daim komik Fermina :)
      Limon fidesi .... :)))
      Sevgiler kocaman.

      Sil
    2. Sessiz sessiz yıllardır takip etmekteydim seni. Üzüldüm. Ama kendin için neyin en iyi olduğunu sen bilirsin elbet. Herşey gönlünce olsun.

      Sil
    3. Tuhaf bir duygu, yıllarca bir ekrana yazıp, çekilmeye karar vermişken, ekranın öbür tarafındakilerin birer birer: "biz de buradaydık, okuduk yazdıklarını" demesi :) Çok hoş bir duygu. Teşekkür ederim.

      Sil
  20. Ama biz daha yeni bulmuştuk birbirimizi... Üzüldüm bu işe ama karar sizin tabi, kişer pari diyeyim o zaman:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. uff biliyorum...o yüzden de sürdürmeye çalıştım ittire ittire. ama yok yani. Luys pari Yeraz :)

      Sil
  21. İki emzirme bir pışpışlama arasında yazdıklarım uçtu, e hadi yeniden...

    Yazdıklarının bazıları bana yalnız olmadığımı, birilerinin daha aynı şeyleri yaşadığını hissettirmişti. Sevindim. Her zaman yorum yazamasam da okurdum yazdıklarını, üstünde uzun uzun düşünürdüm bazen. Öyledir işte, yazdığın bir satır ummadığın yerlere gider. Blog da hiç kimseye diyemediklerini yazdığın, kelimelere kanat takıp uzaklara saldığın bir yere dönüşür bir süre sonra. Kararına üzüldüm, ama umarım bu bir nokta değil virgüldür. Belki burası olmaz da başka bir yerler olur. Yazılarını silme, dönüp dönüp karıştıracak sayfalar kalsın bize sen kafanı toparlarken. Öpüyorum, hayat güzel şeyler getirsin hepimize. Ben genelde buralardayım, yine görüşmek üzere :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel yorumlar bunlar...Ayrıca üşenmeyip ikinci kez yazdığın için teşekkürler. Hem de minnacık bir bebeğe bakarken.
      Yalnız olmadığını hissettirebilmek, düşündürmek...Hiç hesapta olmayan şeyler benim için. Kalbimin içine gidiyor bu sözler.
      Blog yazmakla ilgili dediklerin çok doğru. İlk zamanlar zaten en çok buna şaşırırdım. Yazımın içindeki ufacık zannettiğim bir ayrıntıya yorum gelirdi. Sonraları blog yazmanın en zevkli tarafı oldu bu. Ummadığın bir yere kendi başını alıp gitmesi yazının.
      Genel istek üzerine galiba kalacak bu sayfalar. Madem dönüp okumak isteyeni var. Kendimi fazla şeffaf hissettirmesindendi silme isteğim. Ama "hakkımda" kısmını kısaltırım o şeffaflık biter. :) Sevgiler Verba Volant.

      Sil
  22. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size de güzellikler olsun 4. Güle güle.

      Sil
  23. Canim benim... Yolun acik olsun.. Icim ciz etti ama senin kararina saygim sonsuz, ben seni yine bulurum nasilsa ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))) Biz buluruz gene birbirimizi Ceren'cim dediğin gibi.

      Sil
  24. Ben bu yazıyı yeni okuyorum. :( Bir süredir yeni yazı göremeyince gözümden kaçtı herhalde diyip buraya uğrayayım dedim ama çok şaşırdım. Hüzünlendim. Birbirimizi tanımıyoruz, kaç yaşında olduğunuzu bile bilmiyorum, ama bunlar önemsiz şeyler. Önemli olan fikirler, hisler, algılar... Bambaşka yerlerde yaşayan insanlar olsak da blog sayesinde buluşan ve kendilerine benzer insanlarla karşılaşınca çölde bir vaha bulmuşçasına sevinen insanların yeri burası.. Yazılarınız ve kişisel yolculuğunuz bana ilham verdi. Umarım içinize sinen bir hayatınız olur hep. Sevgiler..
    Not: Ben de çoğu kişiye katılıyorum. Silmeyin lütfen burayı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz duygulandırdı beni. Ne çok seveni varmış blogun diyorum kendime kaç gündür. Küçük prensi okuyan sizdiniz sanırım geçenlerde. İçinde der ki "yetişkinler sayıları çok sever." Şimdi tam hatırlamıyorum yalan olmasın ama onlara güzel bir ev gördüm deseniz kaç penceresi vardı diye sorarlar gibi bir şey der içinde. Yani niceliği o kadar çok önemserler ki en güzel nitelikleri gözden kaçırırlar demeye getirir. Ben o yetişkinlerden olmuşum istemeden. Bu blogun kaç tık aldığıyla gereğinden fazla ilgilenmişim mesela. Bazı şeyler sayılarla ölçülemiyor ve belki de St Exupery'nin demeye çalıştığı gibi en güzel olan da o şeyler.
      Teşekkür ederim.

      Not: Silmekten iyice vazgeçtim :)

      Sil
    2. Okurken en sevdiğim kısımlardan biri de şuydu:
      "Gezegenlerden birinde yaşayan kırmızı yüzlü bir adam tanıyorum. Tek bir çiçek koklamamış, tek bir kez bir yıldıza bakmamış, kimseyi sevmemiş. Yaşamı boyunca tek yaptığı şey bir takım sayıları toplamak. O da bütün gün kendi kendine aynı şeyi söylüyor, senin gibi: 'Çok önemli işlerim var benim!' Bunları söylerken gururla kabarıyor göğsü. Ama o bir insan değil ki, mantar!"
      Neden bunu yazma gereği duydum buraya bilmiyorum ama biz o mantarlardan değiliz kesinlikle demek istiyorum galiba. :) O yüzden de iyi ki bir şekilde yollarımız kesişmiş sizle ve bu mecralarda yazan daha nicesiyle.

      Not: Çok sevindim! :)

      Sil
  25. Selam ,yazınızı okuyunca üzüldüm . Ben de kapatmayın derim. Kars gezisi ile ilgili bilgi almak istemişsiniz. Bu adresten bilgi vereyim.zehrakonukman@gmail.com Eğer adresinizi yazarsanız .Sevgiyle kalın

    YanıtlaSil
  26. Teşekkürler parıldayan çiçek. Hem de eypeyce araştırmıştım sizin blogunuzdan sonra, bulamamıştım. Şimdi yazıyorum size.

    YanıtlaSil