Cumartesi, Kasım 15, 2014

Yeni yıl hazırlıkları başlasın!

Neredeyse bütün hafta her gün yazdım. Hayırlısı bakalım.

Bu sabah çok tuhaf bir rüya gördüm. Daha doğrusu bütün gece gördüm onları rüyamda. Me. ve Ha.. Kardeşimin ve eşinin arkadaşları. Safir'e benim kadar bakmıştır Me. mesela. Ama biz öyle görüşmeyiz. Hele Me.'nin eşi Ha.'ı hayatımda bir kere filan gördüm. En son Cicoz'u görmeye hastaneye gelmişti Me., o zaman gördüm kızı. O kadar alakasızız. Hayır düşünüyorum, Facebook'ta filan da bir paylaşmını görmedim. Durduk yerde Me.'le Ha.. Allahtan rüya güzel bir rüyaydı. Yoksa ödüm patlar benim. Var geçmişte öyle sabıkalı rüyalarım çünkü. Yeni ev almışlardı rüyamda. Çok güzel, aydınlık ve şık bir evdi. Bütün gece rüyamda onları ve evlerini gördüm. Rüyanın genel hissiyatı da çok olumluydu. Bolluk, bereket, konfor: sefa.

Onun dışında bütün gün temizlik yaptım. Anlamadığım konu, kağıt üstünde iki saat gözüken iş nasıl oluyor da pratikte beş-altı saate yayılıyor? Biri bana açıklasın lütfen. Tamam aralarda dinlendim. Ama beş dakika dinlendim, on dakika dinlendim, bilemedin onbeş dakika dinlendim. Ve toplam beş kalem iş. Anlamadım yani.

Bu sene yılbaşı hazırlıklarına erken başladım. Aralık'ın birinde portakallı kahve likörümü (beste'nin artık meşhur olmuş likörü)  ve ağacımı kurmayı planlıyorum. Ağacın süslerini de yenileyeceğim fakat birçoğunu kendim yapmak istiyorum. Bunun için pinterest'i kurcaladım. Kendime evyapımı yılbaşı süsleri için ayrı pano açtım. Hepsini yapmayacağım ama elma püreli tarçınlı süsleri gözüme kestirdim. Nefis kokutuyor evi diyorlar. Bizde hazır elma püresi yoktur değil mi? Adam biçimli kurabiye kalıplarım var. Onlardan yaparım.

 O bir. İkincisi kurutulmuş portakal dilimleri.



Bir de eski topları simli ojeyle boyasam diyorum. Sadece gümüş rengi topları koysam. Bir de rengini beğenmediklerimi beyaz ojeyle boyayabilirim. Bu sene beyaz ve gümüş olsun toplar.

Şu keçeler de fena değil. Araya bir kaç tane. Bir kaç boy. Polardan da olur kesin o.


Ama mutlaka ve mutlaka şunun ortası katlanmamışından, ve kağıt değil polar ya da keçe. Ortasını plastik kamışla tutturabilirmişsin şeklini koruması açısından.



Yarın başlarım elişi faaliyetlerine. Bugün daha mandalina peltesi ve yemek yapacaktım. Yemek olarak da etli yaprak sarma ve yuvalama arasında kararsız kalmıştım. Saatlerce evişinin üstüne. Yuh! Çok yükleniyorum kendime. Biraz yavaşlamam lazım. Belim sağlam olsa, gene bir derece. Aslında mantı açasım var. Artık haftaya. Turşu da kurmadım daha. En iyisi yemekler için liste yapmak yeniden.

Bu gece film/belgesel de izleyemedim. Onu da yarın yaparım. Her işi yarına yükledim. Yarın da benzer sızlanmalı bir post gelebilir bak. Ay çok iş yaptım, çok yoruldum diye.

Önümüzdeki Cumartesi akraba düğünü var. Kıyafet ayarlamam lazım. Saçlarımı da artık bir zahmet boyatsam fena olmayacak. Ayrıca kestirmek de istiyorum. Şu an embesil modeli gibi oldu yazlık hali uzayınca. Uf çok iş var ya. Nasıl yetiştiricem hepsini? Gelsin listeler, öncelik-önem sıralamaları, sabah erken kalkmalar. Başka yolu yok. I-ıh. Yok. Haydin ben kaçtım. İyi geceler küçük Joe.

4 yorum :

  1. mandalina peltesi nasıl birşey.nasıl yapılıyor?
    bu ev işleri nasıl bir şeyse yaptıkça çoğalıyor,yaptıkça çoğalıyor.
    kolay gelsin diyorum size Joe.

    YanıtlaSil
  2. Mandalina suyuyla muhallebi aslında. Süt yerine meyve suyu kullanıyorsun, içine de muz filan doğrayabilirsin kaselere paylaştırırken. Meyve suyu, az şeker, nişasta.
    Ay evet ya! Yaptıkça çoğalıyor.
    Teşekkürler Mat.

    YanıtlaSil
  3. tarif için teşekkürler size.

    YanıtlaSil