Salı, Kasım 18, 2014

Radyo dinler misiniz?

Bugün yavaş bir gündü. Hiç bir şey yapmadım. Yapmaya çalışmadım. Sabah çok erken uyandım fakat duvar saatim anlaşılmaz biçimde bir buçuk saat önden gitmiş. Baya bir hülyalara daldıktan sonra artık saat onbuçuğa geliyor kalkayım dedim. Kahvaltıya oturup bitirdiğimde salondaki saat dokuz buçuğu gösteriyordu. Dumur oldum tabii. Ne oluyo ya filan diye.

Son günlerdeki eğlencem telefonumdaki diğer internet radyosu (PC radio). Bir kaç gün evvel "chanson" kategorisini açtım. Hep rusça "chanson" lar. Allah allah. Ne alaka. Başka radyo açıyorum, aradaki reklamlar filan gene rusça. Eeee bana ne kardeşim rusça radyodan. Böyle internet radyosu mu olur diye isyan ettim. Sırf rusça yayınları çeken bir internet radyosu. Saçma. Tam uygulamayı silicem kenarda minnacık bir dünya ikonu gördüm. Tıkladım. Bütün radyolar. Altında Albania bilmem ne, bilmem ne, bir sürü ülke sıralamış. Annecim. Yoksa bu ülkelere göre yayın mı seçiyor ve benimki bir şekilde rusyaya mı ayarlı kalmış? O zaman! O zaman! O zaman bas fransa'ya. News/Talk kategorisini tıkla bakayım. Amanın RTL çıktı. Bıdı bıdı fransızca konuşuyorlar. Hiiii. RTL radyosunun naklen yayını. Fransa'daymışsın gibi. Tam onbeş senedir fransız radyolarını dinlemiyorum. Öğrenciyken de uyumadan önce mutlaka radyoyu açar, onu uyku ayarına getirirdim bir saat sonra kendinden dursun diye, öyle uyurdum. Fransız televizyonu çok sonradan girdi hayatıma ve o zaman bile radyo evin içinde hep açıktı. Hep hayatımın bir parçasıydı fransız radyosu. Amanın nostaljiye bak. Işınlanmaya bak. Hem zaman, hem mekan. 

Ara ara açıp dinliyorum. Bazen dalıp kendimi Fransa'da sanıyorum. En azından haberleri habere benziyor. O malum zatın adı geçmiyor. Ay ne kadar dinlendirici anlatamam.

Tabii araya zaman girmiş ya. Herşeyi başka gözle görüyor insan. O sunucuların esprileri. Biraz zorlama neşeleri kahkahaları. Mesela stüdyoda dört beş kişiler, adam sürekli birilerine birşeylere laf sokuyor, kadının teki de fonda on saniyede bir kahkaha atıyor. Kadrolu kahkahacı. O amerikan dizilerindeki konserve kahkahalardan değil ama. Onda bir salon dolusu insan kahkaha atıyor. Burda tek bir kadın. Fonda ama yani kahkaha atarken muhtemelen adamın sesini bastırmamak için mikrofonundan uzaklaşıyor. Sonra reklamlar. Ah bunu unutmuştum. Otu b.ku cinsellikle pazarlıyordu bunlar doğru ya. Ben en son tefal'in fritözünde kalmıştım. Bir fritözü bile cinsellik kullanarak pazarlamışlardı. Pes demiştim. Bu seferki choucroute reklamı. Yani Alsace'ın kapuskası de sen ona. Yani kapuska benzeri bir yemekten yola çıkarak cinselliğe nasıl bağlanırsın? Çünkü neden? Çünkü cinsellik dikkat çekici bir öğe. Çünkü cinsellik sattırıyor. Pişmiş lahana yemeği mi satacaksın? Çözüm: cinsellik. 

Öyle işte. 

Bu arada yeni bir anket sorusu koydum bloga, sağda üstte. Çekinmezsen yanıtla. Yaş gruplarını merak ediyorum. Bakalım tahmin ettiğim gibi mi çıkacak, yoksa gene sürpriz bir sonuçla şaşıracak mıyım. Çok merak ediyorum. Şimdiden teşekkürler.

11 yorum :

  1. Radyo dinlerim, çok severim..
    Açık radyo ve joy fm favorim..
    trt3 -trt türksanat müziği klasiklerim..
    :)

    YanıtlaSil
  2. oooo apaynıymış zevklerimiz. yalnız ben türk sanat müziğini radyo nağmeden dinliyorum ve pek memnun değilim. trt3'ü bulayım :)

    YanıtlaSil
  3. trt3 klasik batı ve jazz zaten..
    Bende çok geniş çapta dinliyorum müziği..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ah tamam, klasik batı ve jazz değilse de smooth jazzı internet radyosundan dinliyorum. Eskiden trt'nin bir istasyonu vardı çok güzel türk sanat müziği yayınlardı. O sandım.

      Sil
  4. Radyoyu dinleyen kimse kalmadı diye düşünüyordum :/ liseden beri heeeer gece radyoda birşeyler açıp uyurum ama gece kapandığı anda uyanmak gibi de kötü huylar edindim ben

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Varmış demek ki, fakat akıllı telefonlardan bu yana internet radyolarını tercih eder oldum, onu da söyleyeyim.
      Ah beni de uyandırırdı bazen :)

      Sil
  5. Paris Jazz Radio, internetten ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Linki var mı? Aratınca başka şey çıkıyor google'dan.

      Sil
    2. :( Apple Tv ya da i tunes'dan dinliyorum.. www.jazzradio.com/pariscafe sanırım

      Sil
  6. ben nasıl atlamışım bu yazıyı. hemen anketi doldurayım:)
    2011di sanırım bu internet radyolarından AÇS radyoyu keşfetmiş çok mutlu olmuştum. telefonuma baktım hâlâ yayında.
    sıralama ve odaklanma değişse de favorilerim;
    *radyo eksen
    *joy fm
    * radyo voyage

    sanat müzikçiler için radyo alaturkayı tavsiye ederim.
    evet.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öfff uçtu gitti koca yorum bea...
      baştan.
      diyordum ki açs ye bakmam lazım, hiç duymadım bile, voyage ı zaten dinliyorum, eksen i pek dinlemem ama bir bakayım, joy da eskiden çok severdim şimdi yeni yeni sildim beğenmiyorum.
      alaturka'yı da bu yorum yazıldığından bu yana dinliyorum ve bayılıyorum. eskiden nağme dinlerdim, nağme berbat.

      fakat anket radyo üstüne değildi. Yaş gruplarını sormuştum blogun sağ üstünde, bir kaç gün kaldı anket sonra süresi dolunca kaldırdım. Hangi yaş grubundasınız 0-19/20-29/30-39 diye gdiyordu. Fakat bugünkü Koç Reeves göndermenden anladığım ilk üçe girmiyorsun :))))))

      Sil