Çarşamba, Kasım 26, 2014

Çay, pate ve olumlu beklentiler.

Sonunda aklım başıma geldi. Sabahtan artan demlikteki çaya su ekleyip cezvede ısıttım, şu an onu içiyorum. Normal çaydan bir farkı yok. Poşet çay zaten eve girmeyeli beş sene filan olmuştur. Poşet çaydan daha lezzetli ve makbul sanırsam. Bana mutlak tabu geliyordu oysa. Demlikteki soğumuş çay tekrar ısıtılmaz. Ne varsa. Sanki bozulmuş süt içmekle birmiş gibi. Canım bir bardak çay çeker, demlikteki soğumuş çay orada öylece durur, yeniden çay demlemeye de üşenirdim. Hay kafam. Hay kafam.

Yeni hevesimi duymaya hazır mısın? Hayır bu sefer kanape koltuk filan yapmıyorum. Bu seferki mutfak şeysi. Ciğer patesi yapıcam. Tarifini Son Mastori'de buldum. Tavuk ciğeri nereden alınır bilmiyordum. Bugün dışarı çıkmıştım. Benim ciğerciye uğradım, sordum. Varmış onda. Zıplamak istedim sevinçten. Bayılırım pateye. Yapması da kolay gibi. Onu ev yapımı ekmek ya da krakerin üstüne sürücen. Konyak almam lazım sadece. Acaba markette satılan patelerde konyak var mıydı ki? Koca şişe konyağı almaya biraz üşeniyorum doğrusu. Neyse sık sık yaparım ben de artık.

Aynen bir yılanın deri değiştirmesi gibi eski kabuğumun yer yer dökülüp altından taze bir ben geliyormuş hissiyatındayım. İki bin on üç bitecek diye üzülüyordum. İki bin on dört onun güzel bir devamı oldu. İki bin on beş'ten ise daha da olumlu beklentilerim var. Büyük bir sürpriz olmazsa elbet.

Anket sonuçlandı bu arada. İyi geceler küçük Joe okurlarının yaş grubuyla ilgili bir soruydu. Sonuç şöyle: 0-19 yaş arası okur oranı ankete katılanların: %2, 20-29 yaş: %7; 30-39 yaş:% 47; 40-49 yaş:% 31;50-59 yaş:%7;60-69 yaş: %2; 70 yaş ve üstü ise yok. Benim tahminimden çok da uzak çıkmadı sonuçlar. Sadece ben 40 yaşın grubunda daha çok okur var sanıyordum. 30 yaş grubunun bu kadar kalabalık olacağını tahmin etmemiştim. Ve 20-29 arasında da biraz daha çok kişi var sanıyordum. Katıldığınız için çok teşekkürler!

4 yorum :

  1. Sevgili joe çayı bende bazen senin yonteminle içiyorum hiçde kotu değil 2015 dileklerinin olmasını cani gönülden dilerim. Sevgiyle kal

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Sibel, güzel dileğin için teşekkürler. Umarım senin de yüreğinin en esas yerindeki dileğin gerçek olur. Bu sene yeni yıl dileklerine erken başladık ;) Sevgiler benden de.

      Sil
  2. anketi bi de akıl yaşı ile yapsan ben başka skalaya girerim kesin:)))))))))

    YanıtlaSil