Perşembe, Ekim 30, 2014

Sonbahar.

İşte bir sonbahar akşamından bildiriyorum. Evdeyim. Yalnızım. Kırmızı dolabın üzerindeki el yapımım lamba ve Ikea ayaklı lambam yanıyor sadece salonda. Ortalık tertemiz ve derli toplu. Internet radio Eva Cassidy radio'da. Fakat şu an Sounds of Silence çalıyor. Dışarda kaldırımlar ıslak ve hava oldukça serin. Tam sevdiğim gibi. Az önce çıkıp Corona ve cips aldım marketten. Akşam yemek yemedim.

Kendime iki saat mola vermiştim. Bu süre zarfında bilgisayara ve televizyona dokunmayacak, hatta hiçbir şey okumayacak, öğrenmeyecek, analiz etmeyecek ve hatta planlamayacaktım. Biraz soluklanmak da gerek.

Sabahtan beri blog yazasım var. Erteledim hep. Şimdi de ertelerdim ama istemedim. Bir şey olmaz. Bu akşam için öngördüğüm işin acelesi yok. Hem blog yazdıktan sonra da yapılır. Şu an yayıla yayıla yazmak istiyorum sadece.

Yaklaşık on gündür ayrı bir alemdeyim. Şu yazıdan sonra harekete geçtim. Sadece Miro sergisini gezdim ve kardeşimin doğumuna gittim iki gün. Onlar dışında hep o yazıda sözü geçen hayaldeki gibi tıkır tıkır çalıştım. Bir işe girmiş gibi sayıyorum kendimi. Çalışma saatlerim sabah 8 akşam 5.30. O saatler arasında ciddi bir işyerinde yapmayacağım şeyleri yapmıyorum. Mesela market alışverişi.

Odaklanmaya çabalayınca çok hızlı yol aldım. Biraz sersemledim o yüzden. Ne kadar kolay dağınabiliyormuşum.

Sonra soru sorabilmenin önemi. Kendine doğru soruları sorabilmek çok şeyi değiştiriyor. Çok güçlü bir araç. Einstein demiş "önemli olan soruları sormaktır" . İnandım. Cevaplar ikinci derece önemli. Cevap bulmak soru sormayla karşılaştırıldığında daha edilgen bir eylem.  Soru sormak bir inisiyatif. Soru sormak için beyin daha fazla enerji harcıyor bundan adım gibi eminim. Uyanık olmayı gerektiriyor herşeyden önce. Farkında olmak.

Yaratıcı problem çözümü kursunu bitirdim. Bir kaç önemli şey öğrendimse de, ki bunların birisi devrim niteliğindeki odaklanma- toparlanma konusu, genel anlamda kursu beğenmedim.

Yeni bir kursa başladım. What's your big idea? Bunu da yaratıcı problem çözümü gibi bir ders sanmıştım oysa çok farklı çıktı. Girişimcilikle ilgili bir ders aslında. Şimdilik çok memnunum.

Yarın akşam Burak bana geliyor. Cumartesi Dulcinea ile buluşacağız. Pazar günü umarım biraz dinlenebilirim. Aslında güzel bir tatile çıkabilsem.



Hiç yorum yok :

Yorum Gönder