Cuma, Ekim 17, 2014

Kalbime giden altı şeritli yol.

Yazacak dolu dolu konular birikti. Hayatıma yeni giren kavramlar mesela. Ya da eski sevgilinin bilmeden sarfettiği kalbime giden altı şeritli yolda, altısında birden yol alan laflar. Başka açılardan büyüdüğümü de farkediyorum. Mesela. Salak kütüphaneci bana salakça laflar söylediğinde kanın beynime sıçradığını hissettim. Sonra sakin sakin dedim ki kendime, "bak, kan beynine sıçradı şu anda, bir dur. Bir cevap verme. Önce kan dolaşımını normalleştir. Sonra hayatın icabına bakarsın." Nitekim ertesi gün başka bir kütüphaneci ile sakin sakin görüştüm, kavga filan etmedim. Kavga ederek varacağım sonucun aynına enerjimi saklayarak vardım. Benim kavgada edeceğim laflar onun ağzından çıktı, "neden böyle yapmışız ki" şeklinde. Yurtta sulh, cihanda sulh diyorum.

Kıçından başladım anlatmaya. Baştan başlayayım.

Hayatıma yeni giren kavramlar.

En birinci kavram "convergent". Yaratıcı problem çözümü kursunun bana getirisi. Yaratıcı fikirler üretirken kabaca iki aşama var. Biri dağıla dağıla fikir aramak("divergent").  Sonra ikinci aşama, dağıttıklarını toparlama ve en uygun seçeneği bulma. Ben dağıtmayı çok güzel yapabiliyorum hayatımda. Toparlamada çuvallıyorum. Daha doğrusu, o kadar çok ve tutkuyla dağıtıyorum ki, toparlamaya mecalim kalmıyor. Birinin bana "sen işin yarısını yapıyorsun" demesi gerekiyordu. İkinci kısmını da yapsan tam olacak.

Bunun devamında, ikinci kavram geldi ve bütün hayatımı öyle bir toparladı ki...Hala onun şaşkınlığını yaşıyorum. Şimdiye kadar hep çok yönlüyüm, her yöne yanlıyım, her şey ilgimi çekiyor, hiçbir konuya odaklanamıyorum diye şikayet ediyordum. Bunu olumlu bir şey gibi değil, adeta bir lanet gibi yaşıyordum.

Şimdi çizgimi buldum. Psikoloji olsun, yazmak olsun, ya da sanatın herhangi bir dalı, elişleri, iş kurma, akademisyenlik/araştırmacılık, hepsinde aslında aynı şeyi arıyormuşum. Yenilik getirmek. Konunun ne olduğu çok önemli değil. Bir yenilik getirebilirsem mutlu oluyorum. Aradığım  o. İngilizcesi "innovation". Kendimi buldum bu kavramda. Yaratıcılık kavramı vardı bundan önce fakat yetmiyordu ve uymuyordu. Şimdi cuk oturdu taşlar yerine. Oh. Şükür. Hayat amacımı tespit ettim nihayet yıllar yıllar sonra. Bundan sonra hangi yola girsem aslında tek bir yolda gittiğimi ve ne istediğimi tam olarak bilerek gideceğim.

Eski sevgili ile tekrar iletişim kurdum. Onun bir özelliği var. Hiç bilmeden ve hiç sırası değilken, mesela aramızdaki kavga henüz yatışmamışken, o kadar can alıcı bir laf ediyor ki, lönk diye kalbime oturuyor bir anda. İyi anlamda. Balıkçıda mesela, sağlam bir kavgadan U dönüşü yapmıştık, ayrılmadan önce. Benim sinirden gözlerim dolmuş, ağlamamak için zor tutmuştum kendimi. Sonradan yavaş yavaş sönmüştü kavga ama tam da değil. Ama elini filan tutuyordum artık yarım saat filan sonra. Yüzü hala kızgın gibiydi. Bir yerlere daldı öyle kızgın kızgın. Ne düşündüğünü sordum. "Neden yirmi sene önce girmedin ki hayatıma?" dedi. Evvelsi gece de, ayrılıktan beri ilk defa temas kurmuştuk, sağlığı ile ilgili ona yaptığım bir uyarıdan sonra "boşver nasılsa öyle de öleceğiz, böyle de. Ama öbür taraftaki adresini ver, bulmak istiyorum orada seni." dedi. Başkasına ne ifade eder, bir şey ifade eder mi bilmiyorum, benim çok fena, ciğerime kadar işledi. Keşke onunla bu kadar büyük fikir ayrılıklarımız olmasaydı.

Evin işlerini istediğim gibi yapamadım bu hafta. Ama araya başka önemli işler girdi. Kendime kızmamalıyım. Doğru kararlar verdim. Sadece bazen her şeye birden yetişemiyor insan.

4 yorum :

  1. ''kalbine giden altı şeritli yol'',ne demek acaba.bu laf bir roman yazdırmaz mı?
    bence yazdırır.

    merhaba.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Giden mi yoksa çift şeritli otoban mı ona takıldım.. Ciddiyim.. Çünkü bu tarifte "bitirememek" söz konusu gibi.

      Sil
    2. Giden mi yoksa çift yönlü mü demek istiyorsun galiba. Hemen anlayamadım demek istediğini de sonradan jeton düştü. Hmmmmf. Mmmmmf. "Bitirememek" çok keskin bir tespit be Ceren'im. Çok keskin. Beklemiyordum günün bu orta yerinde.

      Sil
    3. Merhaba Mat. Roman yazmak mı? Şimdilik değil :)

      Sil