Cuma, Ekim 10, 2014

Güllü muhallebi.

Durum raporunu bildiriyorum efendim. Güllü muhallebi kıvamındayım. Dersen ki güllü muhallebi nedir, tamamen benim uydurmam. Pelte kıvamındayım demem gerekirdi, gül aroması da yeşil çaya eklediğim gül tomurcuklarından. Bu kıvamı tutturduğunda buna güllü muhallebi diyesin geliyor kestirmeden.

Peki, pelte/güllü muhallebi kıvamına nasıl gelinir?

Gel bak anlatayım: sabahtan büyük kararlar alınır. Daha gözünü açtığında. Bugün zamanımı doğru değerlendirmeye çalışacağım. Üstüne Celes'in bir makalesi taranır bulunur. Dört "quadrant" ı anlattığı makale. Sonra günün işleri bir txt belgesine yazılır ve quadrant'ları belirtilir. Sonra ideal hayatı yaşayacak olsan bu neye benzerdi diye bir belge açılır. Benimkinden aktif bir hayat çıktı mesela. Fiziksel, entelektüel, sosyal, her türlü faal ve üretken bir hayat kaba hatlarıyla. Sonra günlük yapılacaklar listesine biraz fiziksel faaliyet katılması uygun bulunur ve bir yürüme rotası çıkartılır. Dışardaki işler de sırayla bu rotada halledilecektir. Benim evden Beşiktaş'a kadar. En başta evde güzeeeel bir yoga yapılıp sırta bayram ettirilir. Ve sonra dışarı çıkarak yürüye yürüye irili ufaklı bir dolu önemli iş halledilir mesai saatleri bitmeden. Bünyeye böylece derin bir huzur pompalanır.

Sonra evde, uzun ve sıcacık bir duşun ardından, pijamalarını giyersin. Yeşil çay ve gül tomurcukları bitki çayı demliğinde demlenir. Onlar karşında demlenirken, sırtına hırka, ayağına çorap geçirip, saatini on dakikaya kurup meditasyon yaparsın. Sadece nefesini düşünürsün. Ve aklına üşüşen diğer olayları izlersin biraz geriye çekilip. Üstüne azıcık çayından yudumlarsın ve koltuğa boylu boyunca uzanırsın. Bacaklarının alt kısmındaki kaslar hafif hafif sızlar gevşemekten. Aldığın nefesler kendiliğinden daha derindir. Burnuna gelen gül tomurcuklarının kokusu seni iyice yer çekimine teslim eder. Olmuşsundur. Güllü muhallebi kıvamına gelmişsindir.

6 yorum :

  1. Son paragraftan bir kilo alayım ben..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buyrunuz Ceren hanım, istediğiniz kadar, elinizi korkak alıştırmayınız :)

      Sil
  2. ben huna koca bi yorum yazmistim.. icine ruhumu bilem koymustum yok olmusss...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hiiiiiiiiiiiiiiiiiii yaaaaaaaaa !!!!!!!!!!!!!!! :((((((((((((((((((((

      Sil
  3. dün gibi aklımda..
    yazdığım..
    derim ki..
    bu kadran hayatıma daha önce girmeliydi..
    tek bir sorum var..
    günün sonunda şükür Kibele.. bugünü de kazasız belasız bitirdik" şeklinde bir yaşam insanı ..
    kadranlı yaşama geliş yapabilir mi?

    içerik buydu ..
    daha ' ruhlu' idi..

    bi de senin blog beni ille buduar kadını olarak kabul ediyor..
    oysa ben atalet.blogspot.com 'dan geliyorum .. open ID asla kabul etmeyip tükürüp atıyor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merakımdan ölebilirdim ne yazdı atalet diye. Daha ruhlusu emin daha da güzeldi ama buna da razıyım dünden.
      Celes'in bütün makaleleri bende o hissi yaratıyor o yüzden artık işin o hissiyatını direkt pas geçiyorum. Belki de kişisel gelişimin en tatsız tarafı bu. Ah bunu kaç sene öncesinde bileydim her şey çok farklı olurdu duygusu. Kalan sağlar bizimdir mantığından yürümek gerek. Başka yol yok.
      Soruya gelince, hmmmm, dürüst olmam gerekirse, o geçiş biraz zorlayıcı olabilir gibi sanki. Ama denemek gerek. Olduğu kadarı da kardır.

      Vay terbiyesiz blog ! :D İyi ki yazdın onu. Bilmiyordum başka blogun olduğunu.

      Sil