Cumartesi, Ekim 25, 2014

Cicoz.

Bugün diğer günlerden farklı bir gündü blog. Bugün Safir'e kardeş geldi. Sabahın kör karanlığı denen saatte yollara düştük annemle. Gene de işlerimiz rast gitti kolayca bulduk hastaneyi. Safir de oradaydı babası da babaannesi de. Heyecanlıydılar. Sağ salim geldi dünyaya Cicoz. Kedi yavrusu gibi bir şey, minnacık. Kardeşimin ısrarı ile aldım kucağıma. O söylemese almazdım. Safir'i hastanede kucağıma aldığımı hatırlamıyorum mesela. Ya tabii bir de sarılık geçirmişti o hemen. Ondan da olabilir. Başkası söze dökse, "yok ne olacaktı" derdim, kendim "amanın ağzında dili bile var" diye şaşırırken yakaladım kendimi. Sanırsın oyuncak bebek de "dilini de yapmışlar" diye şaşırıyorum.

Bütün anaçlık hislerim kabardı. Ben de yapsam bir tane diye düşündüm. Ne var ki. Bakabilirim ben buna. Süt vereceksin. Altını temizleyeceksin. Sonra yavaş yavaş zorlaşıyor nasıl olsa. Ama şu andaki şartlar istediğim gibi değil. Keşke hayatıma farklı bir şekil verseydim. Ama o zaman farklı bir insan olarak farklı şartlarda yaşamış olmam gerekirdi.

Bir ara Safir'le başbaşa kaldık doğumhane koridorunda. Ben büyüyünce çocuk yapmayacağım dedi. Neden diye sordum. Ben senin gibi yalnız yaşamak istiyorum dedi. Kalbime oturdu o laf. Biliyorum büyüyene kadar daha bin kere fikir değiştirir. Ayrıca kendi istediği hayatı yaşasın. Fakat lafın asıl can alıcı kısmı beni örnek alması idi. Daha da kötüsü, onun beni örnek almasını istemediğimi fark etmem. Düşündürücü yani nereden bakarsan bak. Beni örnek almasını istemiyorsam o zaman tablo çok da ideal değil. Halbuki çok da şikayetçi değilim halimden. Çelişki işte.

Yorgunum blog. Yoğun bir haftaydı. Yarın öğlen bir cenazeye katılacağım. Akşam da ağbimde yemekteyim. Pazar günü de dinlenirim belki biraz diyeceğim fakat gene bir türlü bitiremediğim ev işleri var. Belki Pazar günü artık sonlanır şu işler. Önümüzdeki hafta biraz rahatlarım. Kurslara yoğunlaşabilirim nihayet.

4 yorum :

  1. teyze anne yarısıdır :) sağlıklı, güzel, uzun bir yaşamı olsun miniğin..

    YanıtlaSil
  2. Öyledir ya! :) Teşekkürler Ceren'ciğim.

    YanıtlaSil
  3. halayim ben... 9 yasindayken.. ben halam gibi evlenmiycem.. ama ben annemle yasamiycam demisti biri.. ben evlendim once.. gecenlerde o..
    yalniz.. ben de hoslanmamistim..
    annemle yasiyor olmaktan (bahanem vardi)... ve bunun 9 yasindaki tarafindan yuzume vurulmasindan..
    simdi dusunuyorum.. o telefona.. evet iyi olur .. yakininizda bir ev bakin bana.. diye cevap verseymisim.. ben bugunku ben olmayabilirmisim de.. ne olurmusum.. onu bilememek de fena.. bir ihtimal istedigim herseye sahibim yanilsamasiyla hala orda olurdum.. cekirdegim olmazdi o zaman belki ve hbç de.. o da fena..
    hos gelmis bebek.. saglikli keyifli olsun anali babali buyusun..
    atalet

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorumla ilgili sorularım vardı, zamanım varken yanıtlayayım diye erteledim. Şimdi okuyunca gayet net ve açık geldi.
      Teşekkürler Atalet.

      Sil