Pazartesi, Eylül 08, 2014

Tahıl ambarına düşmüş tavuğun hikayesi.

Nasıl yazasım var. Ve nasıl seviyorum bu hissi. Yanıma limonatamı da alıp koltuğa kuruldum. Radyoda radio voyage'ın müzikleri çalıyor. Buena Vista konsere geliyormuş. Belki giderim.

Bugünün en çarpıcı olayından başlamak istiyorum. Biberlerimin ilkinin ucu göründü. Pıtırak gibi açan tomurcukların o gözüne yandığımın çiçekleri yavaş yavaş dökülmeye başladılar. Yerine meyvesi geliyor. Çok muhteşem değil mi sence de blog? Bu nasıl mucizedir?

Çiçeği bu:


Şu ucundan gelişmeye başlayan biber.


Şu balkondan genel görünüş. Soldan sağa: dereotu, biber, elma, turunç.


Şu tepedeki açık yeşil yapraklar, elma ağacının. Son bir kaç günde coşarak açtılar. Parazitlerden kurtulduktan sonra. Alttaki kahverengi lekelilerse parazitlerin eseri. Ağacın tüm yaprakları soldu ve döküldü böyle geçen sene. Tamamen ruhunu teslim edecek diye çok korktum fakat tutundu hayata. Bundan sonra geçit vermem ama.


Dünün en çarpıcı olayı ise bir tane değil, birkaç tane.

Biri, bir koro seçmesine başvurdum! Başvurumdaki bilgilerden sonra beni seçmeye çağırırlarsa havalara uçacağım. Çaldığım enstrüman olarak ıslık dedim. Çok iyi derece diye ekledim. Bilemiycem artık.

Sonra Coursera'da şahane kurslara yazıldım. Biri Creative Problem Solving (Yaratıcı sorun çözme ). Biri iş stratejisi üstüne. Biri de parlak fikirleri işe dönüştürme kursu. İlgilenen varsa hepsi be-de-va. Hem de online. Ahan da bu da amme hizmetim olarak site linki. Tek kurslar bunlar değil. Benim gibi öğrenmeye doyamayanlar için bir hazine.

Dün ayrıca Hikmet Hükümenoğlu'nun twitter'ında anons ettiği İstanbul Art News'u almak için, Remzi'ye gittim. Gitmişken Seray Şahiner'in Antabus'unu da aldım. Onu da önermişti. Henüz kitaba göz atamadım. Fakat Istanbul Art News'u baştan başa katettim. Abartısız her makalesi bir derginin ancak bir sayısında bulunacak kalitede. Ve sayfalarca! Oku oku bitmiyor. Bence derginin tek falsosu isminin Ingilizce oluşu. Istanbul Art News yerine, Istanbul Sanat Haberleri olsa adı, kalitesini daha güzel anlatacaktı.

İçinde Hikmet Hükümenoğlu'nun da bir makalesi bulunuyor. Tadından okunmuyor. Hayranlarına duyurulur.

Edebiyat, sahne sanatları, mimari, sergiler. Çok kapsamlı ve çok güzel makaleler barındıran bir dergi. Şiddetle tavsiye ediyorum.

Sonuç? Sonuç tahıl ambarına düşmüş tavuğa döndüm. Onu mu gıdlasam bunu mu derken dün hiçbirine ilişmeyip, tutulup kaldım. Lost bile izlemedim. Daha elimde yarım kalmış Deliduman var, hatta Malafa var. Lamba da duruyor. Onu herhalde bu evde kullanamayacağım. Bak gene saat akşam oldu.

 Ama bu sabah ne oldu buna karşılık? Gözümü açarken geçmişin beni sinirlendiren olaylarını düşünüyordum. Yarısında birden pat diye "ay boşver şimdi bunları, yapacak bir sürü güzel şeyin var şimdi, kalk da onları yap" diye bir düşünce oluştu beynimde. O kadar sevindim ki bir anda. Böyle bir düşüncenin kendinden çıkagelip beni geçmişten korumasına. Zenginlik işte bu.

Daha zibilyon tane daha konu var hakkında yazmak istediğim. Seramik tavamla yaşadığım aşktan tut, pencere önü bahçeciliği ile ilgili fikrime, open source projelerin 21. yy ı şekillendireceğinden, bendeki yeni türemiş bir anlaşılmaz şımarıklıktan, elimdeki sihirli değnekten, yenilediğim nane şurubu tarifimden, hayattaki en önemli şeyin denge olmasından, bir süreliğine terk ettiğim yazarlık hevesimin nasıl geri planda demlenip olgunlaştığını fark etmeme varıncaya değin. Daha da vardır.

Haydin o zaman biraz da başka sefer deyip, bu postu burada sonlandırıyorum sevgili okurum. Heveslerin bol olsun. Sağlıcakla kal.



4 yorum :

  1. nane surubu tarifi istiyoz.. canitinla ben.. karsiliginda vanilya surubu tarifi verebiliriz..

    atalet..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaaa kolay iş: sağda nane şerbeti tarifi yazıyor, en üstteki Tariflerim kategorisinin içinde. Olmadı etiketlerdeki nane şerbeti ne tıkla Atalet. Hepsi aynı tarife çıkıyor. Vanilya şurubu tarifini bekliyorum ben şimdi. Offfffffffff.

      Sil
  2. bu aralar hep cep telefonundan bakiyorum.. yan sutun gormemisim..
    bakiyorum hemen..http://atalet.blogspot.com.tr/2011/10/kahve-vanilya-kokular-adna.html?m=1 bu da vanilya tarifi.. =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okudum!!!! Allah! O vanilya şurubu değilmiş fakat daha da manyak birşeymiş. Vanilyalı kahve likörü. Denemem lazım. Yalnız üç hafta sonra burada değilim. Daha geniş bir zamanda denemem lazım.

      Sil