Cumartesi, Ağustos 30, 2014

Adaların fayton sorunu: bu da benim bakış açım.

Büyükada'nın faytonları konusunu haykırasım var. Sanırım eylem yarın. Sanırım geç kaldım fikrimi söylemekte. Ama gene de söyleyeceğim. İnsanların en güzel duygularından biri olan hayvan sevgisinin nasıl sömürüldüğünü ve insanlara nasıl istediğinizi yaptırabileceğinizin çok güzel bir örneği.

Bundan iki sene evvel öncesiydi sanırım, belki üç, Heybeli'de faytona bindik, ve faytoncu bize lafın arasında adalarda faytonların kaldırılacağını söyledi. Adalar belediyesi, atlı faytonları kaldırıp yerine motorlu taşıt koydurtacakmış. Faytoncular tabii ki isyanlardaymış. Ekmek kapıları ellerinden alınıyormuş. Benim o zamana kadar böyle bir projeden haberim yoktu. Hiç duymamıştım. Nasıl olur dedim adama faytonsuz ada olur mu? Adalılar ne diyor? Adalılar da bizle aynı fikirde ama bu adamlar bildiklerini okur dedi bana.

İki sene sonra bu yaz aniden sosyal medyada faytona koşulmuş fakat yerde sıcaktan bayılmış at resimleri paylaşılmaya başlandı. "Bu vahşete dur de, adalarda günde (bilmem kaç saat) çalıştırılan atlar yorgunluğa dayanamıyor." "Faytona binme!" Bir de ölüsü denize atılmış at resmi. Ayağına taş bağlanmış.

Bence tamamıyla Adalar Belediyesinin kamuoyunu manipülasyonu. Ve tanıdığım herkes de oltaya gelmiş. Kimse demiyor ki, peki faytonu yasakladın, atları çok önemsediğinden, o zaman o atları ne yapacaksın? Sahibi ekmek yemezse o atı besler mi? Sen mi besleyeceksin yoksa atları?

Ayrıca adada faytonun yerini motorlu taşıt alırsa, adanın zaten bombok olmuş İstanbul'dan hiç bir farkı kalmaz. Adalılar teker teker kaçar oradan. Zaten asıl istenen de bu bence. Sermaye el değiştirdi, sıra diğer zenginliklerde.

O kadar atlara acıyorsan Adalar Belediyesi, atların yaşam koşullarını çok sıkı denetime sokarsın. Hiç de zor değil bugünün şartlarında. Dersin ki şu kadar saatten fazla çalışmayacak. Cezası bir haftalık kazancı. Bakalım çalıştırıyor mu atı?

Ama tanıdığım herkes oltaya gelmiş. Çok acı çok.



2 yorum :

  1. bunu seviyorum iste bakis acisi zenginligini..
    bu sene heybeliye gittim.. oyle sevgi dolu bir fayton sahibi.. atlari dinlendirdi.. bile turun ortasinda.. sicakta belki zorlanirlar ama iyi denetimle neden olmasin.. hersey mumkun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hepsi siyaset. Ve faytoncu haklı: bu adamlar bildiklerini okur.

      Sil