Cumartesi, Haziran 14, 2014

Ballılokum.

Şu anda eve nefis tarçınlı kek kokuları yayılıyor fırından. Uzun zamandır kek pişirmemiştim. Leylak Dalı'nın blogunda kek resmi görünce canım çekti. Kolları sıvayıp yaptım. Ceviz, kuru üzüm, tarçın, zencefil ve havuç koydum içine.

Dün minik yeğen misafir oldu bana. Safir diye yazıda geçen hani. Bundan böyle Ballılokum diyeyim ona. Nasıl uyumlu, nasıl uslu bir çocuk. Yolda gelirken her oyuncakta durdu. Ben de ses etmedim. Durduk. Yol ona uzundu çünkü. Dinlenmiş de oluyordu hem. Hem de yetişecek bir yerimiz yoktu nasılsa. Bir tane rubik's küple oynaması uzun sürünce "alalım mı ondan sana?" diye sordum. İstemedi. Sonra markette futbolcu kartlarını gördü. Çok heves yaptı, "o ne Ballılokum? istiyor musun ondan?" Evet anlamında başını aşağı yukarı salladı. Aldık. Nasıl sevindi! İçinden Fenerbahçe futbolcusu çıksın diye dualar etti. Arkadaşında da varmış. Çıkmazsa onunla değiş tokuş yaparlar diye hesaplara girdi. Aaaa... İçinden Fenerbahçe futbolcusu çıkamaz. Brezilya dünya kupası futbolcularının kartları onlar.

Şimdi kardeş geliyor ona. Kardeşiyle aynı bağı kuramayacağım onu düşünüyorum. Ballılokum'u kaç kere annesi bana bırakmıştı bebekken. Hatta bir kere, çok komikti, bana böyle ekstra bir sevinç ekstra bir tezahürat yapmıştı, günün sonunda annesi kapıdan girince şaşkın şaşkın bir bana bir annesine baktı durdu. Meğer beni bütün gün annesi sanmış. Artık annesi ile görüşmüyorum. Anca Ballılokum'u bana bıraktığında. O kadar.

Galiba çocuk istiyorum ben. M.'la bir aile kursaydık, ne güzel olurdu. Ne kadar mutlu olurduk. Ballılokum'a benzeyen bir çocuğumuz olurdu. Huzurla, mutlulukla, keyifle yaşardık. Neyse...İnsanın her istediği olmuyor. Ama güzel şeyler gene de oluyor.

Kek pişti.

Kış uykusu'nu seyretmeye gideceğim ben. Yarın devam ederim azıcık.








6 yorum :

  1. Afiyet olsun, benim yiğen de futbolcu kartı hastası :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Leylak Dalı. :) Kış uykusu harika filmmiş hakikaten. Sen yazın da tam dozunda olmuş bir filmin keyfini kaçırmadan hakkında bilgi vermek zor zanaat.

      Sil
  2. aaa ne güzel kek olmuş buuu.. ekmek gibi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eveet! Bu kalıbı aslında ekmekler için almıştım. Ama bu şekil kekleri de çok seviyorum.

      Sil
  3. Ohhhhhh mis gibi koktu be Joe, afiyet olsun!

    YanıtlaSil
  4. Teşekkürler Cerenmus, yakın olsan da kahve de yapsam, hem yesek hem muhabbet etsek.

    YanıtlaSil