Pazartesi, Mayıs 05, 2014

Bırak gitsin.

Bugün fena geçmedi. Gün gene candy crush oynayarak geçti. Sadece dünden farkı, arada Yoga Nidra yaptım. Yoga Nidra nedir derseniz, uyanıkken uyku kadar derin gevşeme ve tazeleme sağlaması. Facebook'ta birisi bir yazı paylaşmış orada görüp bir denemek istedim. Bulduğum video on altı dakika sürüyor toplamda. Fiziksel hareket yok. Yattığın yerden yönergelere göre gevşiyorsun. Normalde fiziksel hareketlerin üzerine cila niyetine yapılması öneriliyor fakat ben tek başına yaptım. Yönergeler ingilizce, yönergeleri veren kadının sesi de çok güzel. Nefesine odaklanmanı istiyor. Nefes al, diyor. Verirken, bırak gitsin (let it go).

Fakat, "Bırak gitsin" i videoda öyle bir vurguyla dedi ki, ya da ben dinlerken öyle bir haldeydim ki, sanki bana bırak M.'ı nefesinle beraber gitsin der gibi geldi. Ve hemen bırakamadığımı farkedince çok şaşırdım . Oysa onu unutmak istiyorum, sorsan. Bilinçaltı nasıl da bilinçten bağımsız.

Tabii bugün bu böyle. İlerleyen günlerde ne olur bilinmez. Ama bugün böyle: doğrularıyla, güzellikleriyle ve yanlışlarıyla, bırak adamı gitsin. Bırak ki daha güzeline, daha uygununa yer açılsın. Bilge kaplumbağa gibi ol. Bir iki sefer denedin. Baktın olmuyor. Yolunu değiştir.

Yoga nidra hakkında ayrıntılı ingilizce wikipedia bağlantı: tık.

2 yorum :

  1. Çok güzelmiş, ben de her sabah yogamın sonunda buna benzer bir şey yapıyorum. Yoga Nidra olduğundan haberim yoktu bu yaptığımın :) Paylaşım için teşekkürler!

    YanıtlaSil