Pazar, Ocak 12, 2014

Kış güneşi (2)

Bugün Istanbul gene güneşliydi. Bu sefer güneşin batışını Moda Çay Bahçesi'nden izlemeye karar verdim. Dün Murat Belge'nin İstanbul Gezi Rehberi'ne Kadıköy'den başlayıp Moda'dan devam edecektim. Ama ben popomu kaldırana kadar akşam oldu. O yüzden bugün biraz daha erken yola çıktım. Ve bu sefer ilk günkü gibi cep telefonumun sefil megapiksellerine güvenmeyip Nikon'umu aldım yanıma. Gene yürüyerek Beşiktaş. Oradan Kadıköy vapuru: kuruldum mu cam kenarına, oh, mis...İçerdeki ışık şahaneydi...


Tam o sırada vapur müzisyenleri geldi. Çok kaliteli bir müzik çalıp söylediler. Böyle hafif alaturkamsı, eski Istanbul'umsu. Vapurun içindeki ışığa, dışardaki Haliç'e ve Sarayburnu'na ve belki de o anki ruh halime cuk oturdu. O sürenin bütünü, müzik, ortam, vapur, yolcular, şehir, güneş, herşeyi sanata dönüştürdüler.


Ses kaydı almıştım ama buraya aktarmayı beceremedim. Sonra sahil boyunca yürüyerek vardım Moda Çay bahçesine. Denize en yakın masalardan biri boşalınca atmaca gibi atladım. Çayımı tostumu söyledim. Çabucak geldi.
Aslında herşey bunun içindi:


Çayımı içtim, tostumu yedim, kitabımın sayfalarını karıştırdım. Sonra hava kararmaya yüz tuttuğunda gerisin geri yürüdüm. Yürümüşken birkaç kare yakaladım.






Sonra gene vapur ve ev. Yarın hava puslu olacakmış. Kendimi tatile gidip gelmiş gibi tazelenmiş hissediyorum. Sevdim ben bu işi yani. Yarın olur da hava gene açarsa kesinlikle kendimi atacağım dışarı. Nereye gittiğim hiç önemli değil. Ama puslu olursa gerçekten o zaman da çok güzel kitaplarım belgesellerim var. Hayat bana güzel be blog. Yalan mı?


6 yorum :

  1. renklere bayıldım.rengarenk bir gün yaşamışsın kışa inat ne güzel ((:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel oldu bu şip şak yorum :D Teşekkürler Sardunya saçlı kadın. Hiç kış günü gibi değildi gerçekten. Bahar gibiydi.

      Sil
  2. Oh sefan olsun, ben tadilat, yerleştirme ve temizlik işleri yüzünden bu hafta eve kapanıp kaldım. üstelik hava misti. Neyse bitti sayılır, yarından itibaren kendimi atacağım sokaklara :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah evet biliyorum, okudum hepsini. Yaşarken can sıkıcıdır da anlatırken edebiyat eserine dönüşmüş bence.

      Sil
  3. ilac gibi geldi bu post! ah nasil özledim istanbulu...

    tesekkürler sevgili yazarim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ah enigmam! en eski blog arkadaşım. :)) öptüm kocaman.

      Sil