Perşembe, Ocak 16, 2014

Doodle-Karalamaca.

Keçeli kalem hastasıyım. Gördüğümde hep satın almak isterim çocuk gibi. Hatta sırf keçeli kalem değil. Her türlü tükenmez, dolma, kurşun kalem. Aslında bana kalsa bütün kırtasiye dükkanını eve taşırım. Aynı şekilde boy boy defterlere de dayanamam. Tabii ki kendimi tutuyorum. Özellikle keçeli kalem söz konusu olduğunda. Çünkü tükenmezleri, kurşunları ve dolmaları kullanırım fakat keçelilerin bir işlevi olmayacaksa evde istiflenmelerini istemem.

Dün nette doodle denen, türkçesi "karalamaca" olabilecek şeyi keşfettim. Hani, telefonda konuşurken, ya da ders dinlerken defterin kenarına motifler çizer ya insan. Onun sanatını yapmışlar. Geliştirmişler güzelleştirmişler, keçeli bilumum renkli kalemlerle boyamışlar ve öyle güzel şeyler üretmişler ki. Aklım kaldı.



(Bunlarda daha fazla örnek görmek isterseniz Pinterest'te doodle diye aratabilirsiniz. Ya da benim doodle seçkilerimden oluşan Pinterest sayfamı ziyaret edebilirsiniz. Görseller o sayfamdan print screen alınarak yapılmıştır.)

Üstelik işin en güzel tarafı bunu yapmak için Güzel Sanatlardan mezun olmaya gerek yok. Herkesin elinden gelebilecek bir çizim türü. Zenspirations sitesinde ve youtube'da bununla ilgili nasıl yapılır videoları var. Aklımda kullanılmayan kitap sayfalarının üzerine biraz akrilik boya sürüp üzerine bunlardan karalamak var. Bir de moleskine oranlarında yapacağım defterlerin karton kapağına çizmek. (O defterlerden üretebilmek için sayfa kenarlarını yuvarlak kesen delgeç bile edindim.) Yani artık renk renk kalemleri görünce kendimi tutmama gerek kalmadı. Tabii bu iyi birşey mi ondan emin değilim. Böyle yayıla yayıla nereye?

Evet, böyle yayıla yayıla nereye bilmiyorum. Kıtlıktan çıkmış gibi hayata saldırıyormuşum gibime geliyor. Ki, kıtlıktan çıkmış sayılırım. Fakat çıkalı beş seneyi geçti. Mesela koro seçmelerine katılmak istiyorum. Ya da bir yolunu bulup deneysel müzik kaydı yapmak. Daha neler, neler. Yapmak istediğim çok şey var. Sadece sanatsal faaliyet değil. Ticaret de var bunların arasında. Hepsini bir arada tutmak ve yürütmek zor şimdi de. Elbet ona da bir çözüm bulur bu beyin. Bulur değil mi?

2 yorum :

  1. Şu kullanılmayan kitap sayfalarına yapacağınız çizimlerden ben de isterim bana ne :)
    İmza: Yüzsüz ve şımarık Leylak :)

    YanıtlaSil
  2. Leylak Dalım, beni gülümsettin. Hemen malzemeleri toplayıp işe koyuluyorum o zaman. Annemin evinde bir bavul dolusu eski püskü tozlu kitaplar var. Ona gittiğimde en azından bir tanesine el koyacağım. Ondan sonra sana en güzelinden bir doodle. Sevgiler :)

    YanıtlaSil