Salı, Temmuz 23, 2013

Homo Scribus

Evet level atlamalara devam. Bu sefer yazı konusunda. Dün uğraştım yazdım çizdim sildim karaladım. Bir şeyler çıktı ama oturmadı. Olsun dedim kendime. İlk gün olur böyle. Araya araya bulacağım. Bu sabah aklımda bir temayla uyandım. (bir gün önce çalışmış düşünmüş olmanın doğrudan meyvesi işte).Gene geçtim masanın başına yazdım çizdim derken birden tema beklenmedik şekilde serpildi, bir tane ilginç karakter çıktı ortaya >>ki şimdiye kadar hiç böyle karakter çıkartamamıştım>> arkasından diğer karakterler kendiliklerinden şekillendi, yazdım yazdım yazdım. Notlar aldım. Fakat bir sorun var. Konu bir öyküye sığamayacak kadar geniş. Eeee? Bunun adı ne biliyor musun blog? Roman taslağı. Evet! Demek ki böyle oluyormuş. Şaşırdım valla benim başıma gelmesine. Şaşırdığım başka bir nokta da kendimi teknik olarak hazır hissediyor olmam roman taslağı üzerinde çalışmaya. Sadece önce öykü yayınlatmam lazım. Planım öyle. Belki ikisini beraber götürürüm. Bir yandan öyküleri yazar yazar yayınlanmak üzere gönderip durur bir yandan da romanı yazarım. Öyküyü en çok on günde çıkartabiliyorum. En kısa iki-üç günde filan.

Level atladım derken sadece öyküden romana geçişi kastetmiyorum, çalışma şeklinde bugün yeni bir yöntem denedim. Pomodoro technique diyorlar. İlk okuduğumda bu bana kesinlikle uymaz diyordum. İkinci kez gene karşıma çıktı. Gene yok olmaz bu bana dedim. Nedense denedim. Oldu. Çok güzel oldu hem de. Aslında atla deve değil. Özetle saat kuruyorsun. 25 dakika. Bu süre zarfında kesinlikle yazmaktan başka hiç bir şey yapmıyorsun. Tavanı seyretmiyorsun mesela. Yazıyorsun. Ellerine krem sürmüyorsun. Yazıyorsun. Kremi molada sürersin. Sonra üç dakika mola. Sonra gene 25 dakika. Dört tane 25 dakikanın sonunda büyük mola. 15-30 dakika. Altı sayfa taslak çıktı böyle. İki buçuk saatin sonunda. Dolu dolu çalıştım.

Bir de yeni bir oyuncak buldum kendime. Feedly. RSS feed'leri topluyor bir yerde. Biliyorum Üsküdar'da sabah oldu ama çok güzel. Sonunda istediğim tüm haber ve bilumum siteleri bir yerden okuyabiliyorum. Bir de pinterest'im sapıtmasaydı iyi olacaktı. Hata verip duruyor. Log out bile yapamıyorum. Beni uğraştıracak gibi ama dur bakalım olmadı kapatıp tekrar açarım.

Yarın sabah altı buçukta kalkmayı planladım. O yüzden gitmem lazım. Zengin kalkışı olacak ama iyi geceler küçük Joe.

5 yorum :

  1. hah deyincede yazılmıyor ki.hiç olmadık yerde aklında yazıp duruyorsun.hani diyorum bu 25 dk .olayı birazcık zor değil mi?

    merak ediyorum öykülerini.çok.

    YanıtlaSil
  2. Valla yazılıyor 4. Yani şöyle. Cümle kurmak şart değil. Beyin fırtınası yap. Ya da yazacak hiç birşey olmadığında şöyle yapıyorum. Aklından geçen beş tane sözcük yaz. Kasmadan. Ama hoşuna giden sözcükler. Hoşuna giden aklına gelmiyorsa ilk aklına gelen. Sonra bunları bir paragrafta kullan. Ya da oluyorsa bir öyküde. Bir işe yaraması şartı değil. Ama yazıyor oluyorsun. Isınma oluyor. Tavanı seyretmekten daha tatmin edici. Bir de bir şey daha keşfettim. Yazıya oturduğunda kesinlikle gevşe. Derin derin nefes al. Üç kere. Yazmak ızdırap olmamalı.

    Öykülerimi merak mı ediyorsun? E göndereyim sana. Canıma minnet. Ben de okutacak insan arıyorum yana yakıla. Yalnız bir ricam var. Feed-back isterim dürüstünden. Hemen bir mail adresi ulaştır bana.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

      Sil
  3. Ay çok heyecanlı :) Bir roman yazarının doğuşunu okur gibiyim. Ya ben de öykülerini çok merak ediyorum hatta bunu yorum olarak da bir yazının altına yazmıştım ama o yorumum sanırım kayboldu gitti..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aman deyim Cerenmus hevesini kırmak gibi olacak ama ben bir önceki blogu sırf bunun için kapattım. İnsanları bir beklentiye sokmuş gibi hissettim yıllarca yazar olucam diye aldattım sanki. Yazdım birşeyler ama yayımlanacak şeyler değildi onlar.
      Cerenmus o yorumun kaybolmadı aksine sen altına rahatça mail adresini girebilesin diye bloga yorum denetlemesi koydum. Sonra sen mail bırakmayınca kaldırdım. Demem odur ki mail adresini bırakabilirsen sana derhal anında hemen ve de sevine sevine iki tane hikayemi yollayayım. Yalnız yorum denetleme kapalı şu anda. Yani verdiğin adres gözükecek.

      Sil