Çarşamba, Haziran 19, 2013

Kırgınım.

Bu zor süreçte duyarsız kalanlara. Hiçbir şey yokmuş gibi hayatına devam edenlere. Hiçbir şey olmuyormuş gibi merak edip aramayanlara. Dışarda savaş varken hala bana kendi kişisel sorunlarından şikayet edip sızlananlara. Sen etkilenmiyorsun ama görüyorsun benim ne kadar duyarlı olduğumu, görüyorsun canla başla bir haberi paylaşmak için çırpındığımı, bari seni dinlememi, sana ilgi göstermemi bekleme! Bu nasıl bir bencilliktir?

Çevremde böyle birkaç kişi var malesef.

Kimse kusura bakmasın ilişkilerimi yeni baştan gözden geçirdim. Daha önceki postumda da yazdım kimin kim olduğunu zaten bilmiyor muydum? Bal gibi biliyordum. Ama yine de bazı gerçekler cam gibi gözüme gönlüme battı...Ben yakın çevremde bu boyutta bir olaya kayıtsız kalabilen kimse istemiyorum. Gönlümün yakınına alamayacağım.

Bencillik

Bencillik. Oysa herşey gibi onun da azı karar çoğu zarar. Dozunda olunca faydalı birşey. İnsanın kendini korumasına yarıyor. Tekrar güç toplamasına. Böyle zamanlarda toplumsal bir amaç için savaşırken hassas insanlar kendinde bencillik yapma hakkını bulamıyor. "Utanıyorum" demiş birisi. Günlük hayatına geri dönmeye.

Freud'ün öyle bir çalışması vardı sanırım. Gösteriler sırasında toplanan kişilerin ruhsal durumu ile ilgili tespitleri. Ne var ki sanırım hiçbir zaman adamakıllı incelemedim. Fırsatım olmamıştı. Sebebim yani. Sadece kulaktan dolma bilgiler. Eminim bu duyguyu çok güzel açıklardı. Aslında bana düşen biraz Freud okuyup bu pasifist insanların ruhlarını bir nebze korumak.

Bildiğim tek birşey var ve başından beri kendime tekrarlayıp duruyorum: bu devrim başarıya ulaşsın ya da ulaşmasın insanlar gene oldukları gibi kalacak. Evet çok güzel şeyler oldu insanı duygulandıran, ağlatan güzellikte olayları duyduk. Fakat A kişisi gene A gibi davranmaya devam edecek B kişisi de B. Oysa insan sanki artık insanlar daha güzel olacak gibi bir yanılsamaya kapılıyor. Ben kapıldım özellikle başlarda. Sistem için aynı şeyi söyleyemeyeceğim neyse ki. Sistem aynı olmayacak. Millet ayaklanınca kimlerin desteği kestiğini unutmaz umarım bu hükümet. Sırf bunu aklında tutsa bize yeter.

Evet. Şimdi bencillik saati. Biraz pratik birşeyler pişireceğim. Biraz ev işlerine el atacağım. Biraz da yazı yazmaya çalışırım.

İyi geceler küçük Joe.







3 yorum :

  1. Ülke tarihinde görmediği kadar büyük bir çalkantı ile insan kitleleri bunca yılın baskısına, yıldırılmışlıına hayırderken facebook'da hale çiçek, böcek, saçmasapan türkçe şarkı videokliplemesi yapanların olması beni çok sinirlendirdi. Bu denli duayrsızlık nedir?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Facebook'ta yayınlananlar ya da yayınlanmayanlarla değerlendirmiyorum ben. Sen ona sinirlenmiş olabilirsin. Benim tanıdıklarda zaten o tip paylaşım pek olmadı. Sadece bir kişi o tür alakasız resimleri paylaştı yurtdışından, bana "nasılsın etkileniyor musunuz" filan diye sormadı bile. Ama o otuz senelik eşinin vefat ettiğinin ertesi günü de bu tür paylaşımlar yapmıştı. Benim canımı acıtan birebir konuşurken bu olayları zerre kadar kale almadığını anladıklarım. İstanbul'da yaşıyor bu insanlar. AKP'yi savunsa diyeceğim ki kendi fikri katılmıyorum ama bir fikri var. Canım başka türlü acıyacak fakat tamamen kayıtsız olmak nasıl bir düşünme biçimidir? Nasıl bir varolma biçimidir? Nasıl bir duruştur hayatta? Hoşgöremiyorum.

      Sil
  2. Susmak zaten en kötüsü, bir fikri olmalı insanın şu hayatta.. Öyle ya da böyle, bitkiden bir farkı olmalı, var olmak için düşünmeli.. Bir duruşu olmalı..

    YanıtlaSil