Salı, Nisan 09, 2013

Aaarı! Vız vız vız!

Bir hafta olmuş son posttan bu yana. Son iki gündür arı gibi çalıştım günlük. Çok işler gördüm. Mesela dün her öğün için hazırladığım yemeklerin yanı sıra: yoğurt, zeytinli-kekikli-tam buğday-yulaf ve çavdar unundan ekmek, çikolatalı-kahveli-bailey'sli dondurma yaptım. Banyoyu baştan aşağı temizledim ve mutfak bezlerini yıkadım. Çarşafları astım. Bugün ise film festivaline gitmenin yanı sıra mutfak eviyesini tamir ettirdim, tüm belgelerimi ve resimlerimi flashbelleğe yedekledim ve meditasyon yaptım. Bereket meditasyonu. Hissediyorum yaradığını.

Dünden pilav kalmıştı. Bakliyat yemem gerekiyordu. Mercimekle karıştırıp salata yaptım. Nefis oldu. O salatayı her pilav ertesi yapacağım bundan sonra. Şimdiye kadar hep taze soğana denk getirmeye çalışırdım ya da dışarı çıkıp taze soğan almam lazım diye yapmazdım. Bugün aklıma geldi, çiğden kuru soğanla yaptım. Gayet güzel oldu. Sumak da koydum. Kalmış pilav güzel olmuyor ya böyle değerlendirilebilir. Böyle böyle alışıyor insan ev işlerine.

Yalnız o dondurma var ya o dondurma...Hayatımda yediğim en lezzetli dondurma. Hem tadı hem kıvamı on numara. Şimdiye kadar dondurmanın kralı benim için Beyoğlu ve Nişantaşı'ndaki Milano dondurmacısıydı fakat sanırım onu da solladım günlük. Ben yaptım diye demiyorum inan bana. Ah! Anneme tattırmam lazım. Anne Standartları Enstitüsü'nün verdiği tasdik başka oluyor. Yapması zor da değil. Bundan sonra dışarıdan dondurma yiyemem herhalde. İlk dondurma denememdi hem de. Hadi sana tarif vereyim:

Çikolatalı-Kahveli-Bailey's li dondurma (Makinesiz)

Malzemeler:
***Önünüzde dört saat olmalı.****En ideali akşam altıda başlamak***

2 paket eti karam %70 kakao (80 er gram) (150 gr yeterli, yani iki karesini ağzınıza atabilirsiniz)
1,5 kahve fincanı Bailey's
1,5 çorba kaşığı toz kahve (türk kahvesi de olur ve bir dahakine ondan koyucam ama buna filtre kahveninkinden koydum)
200 ml tikveşli krema (1 kutu)
1,5 bardak süt
5 yumurta sarısı
60 gr şeker

Orijinal tarifte Bailey's ve kahve yoktu ben ekledim. İsterseniz eklemeyebilirsiniz. Gene nefis bir dondurma olur. Çikolata da %70 kakao olmak zorunda değil. Ben çikolata delisi olduğum için yoğun tat seviyorum. Benim tahminim 100 gr çikolata ile bile gayet hoş tatminkar bir dondurma elde edersiniz. Krema da Tikveşli olmak zorunda değil tabii ki ben kendi kullandıklarımı yazdım. Gelelim yapımına.

Yumurta sarılarını şekerle çırpın. Bir kapta dursun. Tencerede sütü ve kremayı ısıtın fakat dikkat edin kaynamasın. Çok ısındığında üçer üçer çikolata karelerini içine atın. (Yani tableti açıyorsunuz, karelere bölüyorsunuz ya onlar). Kaşıkla sürekli karıştırarak çikolataların erimesini ve süte karışmasını sağlayın. En uzun kısmı bu. Sabırla çikolata kareleri bitene kadar bu işlemi tekrarlayın. Hepsi eridiğinde ve çikolatalar bittiğinde bu sıcak karışımı yumurtalı şekerin üzerine dökün. İyicene çırpın. Soğumasını bekleyin ve hava almayacak bir saklama kabına aktarın. Üzerine Bailey's ve kahveyi ekleyin (isteğe bağlı). Soğuduktan ve kaba aktardıktan sonra kapağını sıkıca kapatıp buzluğa kaldırın. Saatinizi kurun. Buzluğa kaldırdıktan bir saat sonra çıkarıp telle bir güzel çırpın. Kapağı kapatıp tekrar buzluğa kaldırın. Bu işlemi toplam dört kere tekrarlamanız gerekiyor. Yani dört kere saat başı  çırpılacak. Dördüncüden sonra gece buzlukta bekleyecek. Kabın kesinlikle hava almaması şart. Ertesi gün nefis bir dondurmanız oluyor. Bu ölçüler orijinal tarifte bir litre dondurma diyor ama bence daha az, göz kararı bence 750 ml kadar bir dondurma çıkıyor. Afiyet olsun :) Yaparsanız sonucu yorumlara bırakın.

Evet günlük. Dondurmayı paylaşmasam çatlardım. Yemek hayatı anlamlı kılan güzelliklerden biriymiş çok geç anladım. Gene de hiç anlamadan göçüp gitmek de vardı bu dünyadan. Buna da şükür.

Sene başındaki mutluluğum ufaktan ufaktan geri geliyor hissedebiliyorum. Biraz evi sıraya sokmam lazım. Ki, ev bu, kolayca dağılıveriyor. Bir haftaya kalmaz her şey sıraya girer zaten. Mütevazı doğru adımlar uç uca eklenince yıllar içinde insanı güzel bir yere taşıyor bunu biliyorum. Ve içimde bir şeyler doğru bir yere doğru yollanmış bunu da hissedebiliyorum. İşle olan ilişkim söz konusu. Bir şeyler değişiyor içimde. Kökten. Dengeler. Süzüle süzüle yerlerine meyil ediyor. Çok güzel şeyler olacak günlük. Çok güzel. Şükürler olsun.



4 yorum :

  1. Ay ellerine sağlık, benim bile günümü güzelleştirdin..!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne mutlu bana Cerenmus! Tüm dünyaya dağılsın bu iyilik huzur iç rahatlığı!

      Sil
  2. :))

    sükreden insanları seviyorum ben abi.
    onceliklen belirteyim.

    dondurmayla aram pek yoktur amma baileysli dondurma ilginçmis:))

    ha baileysi sevmem ama cevas regalli dondurma rakılı dondurma felan sahane olur bak sen yazınca aklıma geldi.
    ama rakıya su katmadan.
    rakıyı bile sulu içiyo bunlar dondurmayı ne yaprlar yoksa hahahaaaa.

    bu arada parantez içinde makinesiz kısmına da bayıldım.
    bunu da belirteyim küçük joe.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güldürdün beni absalom hayat da seni güldürsün :))) Rakılı dondurma ha?! Hem de susuz!

      Viskili dondurma fena bir fikir değil aslında. Bailey's in de içinde olan o zaten. Olabilir ama yanına birşey yakıştırsan o zaman tam olur. Antep ya da amerikan fıstığı? Hmmm bilemedim. Bozabilir de, dozunu tutturursan tam da olabilir.

      Dondurmanın makinesi var çünkü tıpkı yoğurt makineleri gibi bana sorsan gereksiz bir alışveriş. Yok ayran makinesi yapıp satalım biz de o zaman.

      Dondurmayla arası nasıl olmaz bir insanın? Deminden beri kafamda evirip çeviriyorum. Zevk bu renkler gibi tartışılmaz ama sadece hayal etmeye çalışıyorum.

      Sevgiler absalom.

      Sil