Perşembe, Mart 14, 2013

Öykü yarışması, konu darlanması.

Şu an uykudan başım önüme düşecek gibi ama çok günlük yazasım var. Çayım da hazır demli. Gidip doldurayım da geleyim.

Öykü yarışmasına hazırlanıyorum harıl harıl. Herşeyi bir kenara bıraktım, kastıra kastıra yazı yazıyorum. Bugün beş sayfa doldurmuşumdur. Fakat hala konu ortaya çıkmadı. Dergi için yazdığım hiç böyle olmamıştı. Bir gün üç saat boyunca beyin fırtınası yapmıştım ertesi gün konu lokum gibi önüme düşmüştü. Bu öyle değil ki. Nefis karakterler yarattım. Giyimleri kuşamları saçlarına varıncaya değin. Bir barda rastlaşacaklar sarhoş olunca da o nefis diyalog geçecek aralarında. Fakat olmuyor işte. Bir diyalogla üç karakter, ne kadar nefis olurlarsa olsunlar, bir öykü etmiyor. Bütünlüğü sağlayacak anlamlı bir çatışma lazım. Diyalogdan karakterden yola çıkıldığında demek ki yolda kalıyorsun. Ben kaldım en azından. Sanaa, Nino ve Ganesh ...Elveda size. Belki başka bir zaman başka bir öyküde.

Bir de muhasebe kursum var. Başladı ve çok güzel gidiyor. Kendi işini kurmak isteyen herkese öneririm.

Gözlerim kapanıyor. Biraz zengin kalkışı olacak ama gitmek gerek. İyi geceler küçük Joe.

2 yorum :

  1. sarhos muhabbeti boyle olur diye biliyorum ben zaten:)
    sarhosken sahane olur.
    ayılınca hiç bi halta benzemez.

    ha sanaadan mı biliyorum ninodan mı ganeshten mi hayır.
    kendimden biliorum:))

    oyküyü arıyorum hala farkettin mi :))

    YanıtlaSil
  2. ah ta 5 nisan'dan beri bekliyor bu yorum burda. özetle diyorsun ki yaz sen onu fakat amacım bir sarhoş muhabbeti yazmak değil. sarhoşluğu kılıf yapıp çok derin ve özel sözler etmek fakat arkası gelmiyor. Yani bir yere gitmesi lazım öykünün. Kalıyor benimki. Sevmiyorum öyle öyküleri. Öyle işte.

    Gönderdiğim öykü blogda yayımlanmış değil. Tekrar belirteyim.

    YanıtlaSil