Çarşamba, Ocak 23, 2013

Süper anane.

Seksen iki yaşını bitirmiş olan annem ne zamandır kendime laptop alıcam diye tutturuyordu. Yılbaşında kızdım kendime "şu kadın laptop istiyor bir ilgilensene!"  Ona telefon açtım: "şu öykümü yazayım bitsin sana beraber bilgisayar alalım ". "Tamam kızım acelesi yok" dedi. Nihayet bu haftanın başınaymış kısmet. Hava da mis gibi günlük güneşlik. Onu evden aldım mağazaya kadar beraber kol kola yürüdük. Aldık bilgisayarımızı evimize geldik. Çocuklar gibi sevindi. Gerekli router ayarlamalarını yaptım. Fakat bilgisayarı son model windows 8. Kapatması toplam dört aşama. Salak gibi, açıldığında doğrudan masaüstüne açılmıyor. Başlangıç menüsüne açılıyor. O başlangıç menüsünü kurcaladım. Haberler dışında microsoft kendini pazarlamış. Mesela Skype'ı doğrudan açabiliyorsun fakat bunun için microsoft hesabın olacak. Ayrıca yemek sepeti lank diye kendine doğrudan link vermiş. Aptal bir radyo uygulaması var, toplam ülkelerin içinden üç tanesinin radyosunu seçebiliyorsun, kalanını dinlemek istiyorsan para verip premium bilmem ne. Lan elimin altında koskoca internet var ben senin premiumunu yiyim! Umarım o başlangıç menüsü özelleştirilebiliyordur. Umarım. Yoksa içimde çok fena isyan duyguları kabarıyor.

İki gündür bilgisayar kullanmayı öğretiyorum. Birinci gün tamamen acemiliğime geldi. Herşeyi art arda göstermeye kalktım. İkinci gün aklım başıma geldi. İlk ders: bilgisayarı açmak- bilgisayarı kapatmak. Bu kadar.

Gerçi annemin bilgisayarla ilk teması değil. Bundan önce internette briç oynamışlığı var. Ama sayfayı filan ben açıyordum önünde. Masasını beraber seçiyorduk. O sadece oyun kısmını idare ediyordu. Ama kendi başına yapıyordu. Sadece bir aksilik olduğunda beni çağırıyordu. Hatta bak dur şimdi hatırladım, hem briç oynayıp hem de sohbet penceresinden oyuncularla sohbet ediyordu!!!!! Vay be!!! Fakat bundan kaç sene önce? Biz aynı evdeydik. Demek ki en az beş sene önce filan. Belki biraz daha eski. Yedi sene önce.

Açmayı dünden hatırladı. Kapatmasını da öğrenmesi topu topu 25 dakika sürdü. Type pad'i ilk defa dün kullanan bir insan bu. Ondan sonraki aşama, skype'da görüntülü çağrı yapmak, çağrı sonlandırmak. Benim bilgisayarı yatak odasına kurdum. Skype'ı açtım. Yemek odasından yatak odasına skype üzerinden konuştuk :D . O modülü de tamamladı. Öyle öyle bayağı bir aşamaları başarıyla geçti. 

Bir ara hadi dedim sana ödül. Belgesel açtım. Ne tür belgesel sevdiğini bir gün önce öğrenmiştim. Mısır hiyeroglifleri ile ilgili bir belgesel bulmuştuk. Hem dinlensin hem eğlensin keyif yapsın diye onu açtım. Bir de neskafe yaptım ikimize. Oh değme keyfimize. Güzeldi valla günlük. Keyifliydi.  

Yarın da öğretmeye devam. Belki Buz Devri'ni izletirim. Belki başka bir film. Keyfimize göre. İyi geceler küçük Joe.
 





7 yorum :

  1. çok tatlı,tatlılar.
    geçen gece saat 23 suları ,ben koltuğun üzerinde uyukluyorum,annem tableti almış oynamaya çalışıyor .balonları patlatıyor:))

    ananeyi öptüm ellerinden.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))))) süpermiş...harika ya umarım o yaşa geldiğimizde biz de onlar kadar ucundan o günün teknolojisine değebiliriz.

      Sil
  2. bayıldım!
    bu arada eğer Buz Devri'ni seyretmeye karar verir ve daha önce seyretmemişseniz ( gerçi ben dört kez izledim ) 'Buz Devri 4 Kıtalar Ayrılıyor ' u öneririm.
    sevgiyle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Özgür :) Buz devrinin hiçbirini izlemedi annem. Ben de birinciyi seyretmedim galiba ve dördüncüyü de. Belki sıradan gideriz :)

      Sil
  3. Ay çok tatlı, çok tatlı, tanrı nazarlardan saklasın anne-kız sizi! Benim ananem de 86 yaşında i-pad istiyor (diğer tabletler zor kullanılıyormuş, olacaksa ayped olsunmuş) dünyanın dört bir ucuna dağılmış bizimle çet yapacakmış. Bu yazından sonra içime düştü valla.. Kullanabilir sanırım ya, düşünücem bu konuyu, örnek oldunuz anne-kız bana!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah bak yaaa...İpad'i ne ara öğrenmiş? Ben bilmiyorum ipad in diğerlerinden farkını!!! Kullanır tabii neden kullanmasın! Ben dört günde kapatmasını öğretirim sanıyordum yirmi beş dakikada öğrenince inanamadım. Sonra youtube için chrome u açmıştım önünde duruyordu. Mutfağa gittim, gelene kadar merak edip orayı burayı tıklamış haber okuyordu!

      Sil
  4. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil